Petra
Zjistila jsem,že dcera se pokusila před časem o neúspěšnou sebevraždu,že si nechává "nastřelit" semtam davku,že bere extázi,kouří mariuhanu.Podezření už nějakou dobu mám,ale bez ůspěchu patrám po nějakém důkazu. Dnes jsem zjistila,že mi chybí zlaté šperky a našla jsem i dceřin deník kde vše popisuje.Jsem zoufalá a nevím si rady. Jak přesvědčit dospělou dceru,že je nutné se léčit? Děkuji

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, škoda že tak málo řádků k tak složité životní situaci. Chápu Vaše zoufalství. Byla by však škoda, kdyby vedlo k některým neuváženým krokům, které mohou situaci ještě zhoršit. Pravdou je, že Vaše dcera je dospělá a pokud sama nebude chtít, prostě ji nemůžete přesvědčit. Svým přístupem ale můžete dost napomoci tomu, že sama bude chtít. Hledání důkazů často nemusí být zrovna to pravé. Bohužel tato problematika dost přesahuje možnosti poradny po internetu - navíc nevím žádné informace o tom, zda jste již nějaké kroky udělali apod. Rozhodně neuškodí, pokud se sama obrátíte na odborníky pro více informací - může Vám to pomoci z této zatím bezvýchodné situace. Pokud máte zájem, napište odkud jste a já Vám zašlu kontakty z Vašeho okolí, případně napište více. Přeji hodně trpělivosti a síli Hezký den