divný stav asi související s xtc
Sun.lite
Skoro každý víkend beru xtc. Teď v pondělí se mi stala divná věc, která mě vyděsila. Nejdřív jsem začala slyšet prostorově zvuky, za půl minuty se přidala hrozná zmatenost, začala mě brnět pravá ruka a chytla jsem do ní na chvíli křeč a ještě se mi udělalo špatně od žaludku. Hned jsem si lehla na postel, naštěstí jsem byla doma, a ono to za chvíli přešlo. Ale nechápu, co to bylo, projev poškození mozku xtc?? Nikdy se mi nic takového nestalo, trpěla jsem v dětsví na migrény, ale to vypadalo úplně jinak. Co když se mi to stane znova, třeba venku? Mám strach, že bych sebou asi sekla. Když přestanu brát xtc, zmizí to, když jenom omezím, je riziko, že to bude pokračovat?

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, trochu problém je v tom, že v případě tablet xtc často můžete natrefit na zcela jiný obsah než čekáte (mám na mysli různé neočekávané příměsy - jiné amfetaminy, ketamin, některé halucinogeny...). Tyto látky mohou často vyvolat neočekávaný a mnohdy nepříjemný prožitek. I když ve Vašem případě křeč v ruce a žaludeční nevolnost mohla vyvolat i samotná xtc. Nedokáži Vám odpovědět, zda se něco podobného nebude ještě někdy opakovat - rizika lze ale minimalizovat - např. užíváním testovaných tablet. Určitě bych Vám doporučil porozhlédnout se po webu a získat další informace - například rubriky této poradny, www.xtc.cz , www.lf3.cuni.cz/drogy/ a další. Hezký den