rivotril a plodnost
Denisa
Můj partner už několik let bere rivotril, který mu předepisuje lékař na stavy depresí. Teď chceme miminko, ale nějak se nám nedaří. Může tento lék způsobit neplodnost u muže?

Odpověděl: Tomáš Harant
Zdravím Deniso, Rivotril (klonazepam) je lék ze skupiny benzodiazepinů, který se užívá při léčbě epilepsie a v případech maniodepresivních poruch. Mezi nežádoucí účinky během užívání benzodiazepinů, které literatura uvádí, patří mimo jiné ospalost, únava, bolesti hlavy, zmatenost, závratě, přibývání na váze, v některých případech i poruchy sexuálních funkcí a vzácně poruchy jater. Myslím, že nejvhodnější bude, když parner bude konzultovat váš problém s lékařem, který mu Rivotril dlouhodobě předepisuje. Jen mě ještě napadlo, po delším užívání lék nevysazujte bez vědomí lékaře! Mohou se objevit křeče, neklid, úzkost a další nepříjemné stavy. Je třeba dávky snižovat postupně, dle doporučení lékaře. Hodně štěstí.