Chráněné bydlení-pokračování
Týna
Milá Báro, díky velice za zodpovězení dotazu, mám v tom teď trochu více jasno. Ptala jste se, odkud sestra a já jsme. Jsem z Pelhřimova, sestra je z Tábora. Takže by pro nás připadaly komunity někde v Jihočeském kraji, popř. v kraji Vysočina. Poradíte nám, na koho se tam obrátit s žádostí o léčbu v komunitě (K centrum v Táboře a Fokus v Pelhřimově už jsme zkoušely, moc ti nefunguje.)? Díky moc, mějte se hezky! Týna.

Odpověděl: Bára Orlíková
No, je mi líto, že vám nevyhovaly kontaktní centra v místě vašeho bydliště - nevím, co přesně na tom "nefungovalo", jak popisujete, a docela by mě zajímalo, co se vám tam přihodilo. Záleží to samozřejmě i na očekávání, která jste do návštěvy takových zařízení vkládaly - ne vždy je reálně v možnostech pracovníků K-center tato očekávání splnit. Nicméně, v jihočeském kraji je například terapeutická komunita Karlov (občanské sdružení SANANIM), Karlov 3, pošta Čimelice, která by byla myslím pro vaši sestru vhodná. V této komunitě pracují s mladistvými a mladými klienty do 25 let (a také mají zvlášť program pro závislé matky s dětmi, které mohou absolovat léčbu právě společně s dětmi). Léčba trvá cca 6 - 8 měsíců. Nástup do léčby se vyřizuje prostřednictvím Kontaktního centra SANANIM v Praze, kam je potřeba zaslat žádost o léčbu se životopisem. Řekli by vám tam samozřejmě i bližší informace o léčbě a podmínkách nástupu a také jak je na tom komunita v současnosti s volnými místy pro nové klienty. Kontakt: K-centrum SANANIM, Osadní 2, Praha 7, tel. 283 872 186, mail kacko@sananim.cz. Ještě existují i další terapeutické komunity, které jsou ve vašem kraji (TK Němčice - o.s. SANANIM, TK Sejřek - o. s. Kolpingovo dílo, TK Podcestný mlýn - o. s. Podané ruce) a další kontaktní centrum např. v Jihlavě. Ale myslím, že by Karlov mohl být pro vaši sestru vzhledem k jejímu věku a době užívání drog nejlepší. Zkuste si zjistit (nebo lépe vaše sestra) telefonicky z pražského k-centra informace a uvidíte. Některé informace o léčbě v komunitách obecně se můžete dozvědět na těchto stránkách v rubrice Pomoc a léčba/ Léčebné programy, konkrétně o zařízeních o. s. SANANIM včetně TK Karlov a Němčice na www.sananim.cz/sananim. Kdybyste potřebovala k tomu vědět něco dalšího, klidně pište.