pervitin
Duppka
Děkuji moc za odpověď. Jsme z Ostravy. Přítel začal konečně se mnou více mluvit, takže teď vím, že to trvá rok, že mu k tomu pomohla sestra. Byl stále unavený a ona mu chtěla "pomoct". Ona sama prý pervitin užívá 6 let. Teď už vím, odkud pramení ty její věčné zdravotní problémy. Přítel často jezdí do zahraničí, říkal, že byl čistý i 2 měsíce, dokud za ním nedojela sestra. Doufám jen, že to s ním nebude tak zlé. Tvrdí mi, že to zvládne sám. No nevím. Držím mu moc palce. Přitom jde o sečtělého člověka. On sám to nechápe, já taky ne. Děkuji předem za tipy, kde v Ostravě vyhledat pomoc. Duppka

Odpověděl: Bára Orlíková
No, pokud užíval pervitin ten rok nepravidelně a vydržel i delší dobu abstinovat sám, mohlo by se mu podařit to zvládnout sám. Ovšem měl by si zmapovat situace, kdy pervitin užíval a lidi, se kterými užíval a pokud možno se jim vyhnout. Jestliže byl stále unavený, tak by bylo vhodnější navštívit lékaře, aby se zjistilo, zda to nesouvisí s nějakými zdravotními problémy, případně psychologa, nikoli začít brát pervitin. Pokud přítel začal pervitin užívat z důvodu přemáhání únavy, je pravděpodobné, že pokud teď bude prožívat takový stav, bude ho to svádět k opětovnému užívání pervitinu. Takže by si na to měl dávat pozor. Ohledně kontaktů se sestrou - pokud jeho sestra dlouhodobě užívá pervitin a on užívá pervitin zřejmě výhradně s ní, bude asi na místě setkávání se sestrou minimalizovat. Jinak, drogy užívají lidé, kteří mají záakldní vzdělání i ti, co mají vysokou školu... to, zda někdo užívá nebo neužívá drogy, závisí na mnoha faktorech a s inteligencí nebo vzděláním to zhusta nesouvisí... Pokud by přítel potřeboval nějakou odbornou pomoc, v Ostravě se můžet obrátit na tato zařízení: Kontaktní centrum Renarkon, Mariánskohorská 1328/29, Moravská Ostrava, tel 596 621 529, mail k.centrum.renarkon@worldonline.cz, vedoucí MUDr. Libor Chvíla nebo na Psychiatrické oddělení při FN, 17. listopadu 1790, Ostrava, tel 597 373 209, 597 374 235, vedoucí MUDr. Jitka Potribná, mail jitka.potribna@fnspo.cz. Držím palce vám i vašemu příteli a kdybyste potřebovala ještě něco dalšího, tak klidně pište.