drogy
keli
mame podezření, že můj bratr bere drogy. Je to spíš jistota. Myslím, že asi čichá toluen. Už se úplně rozpadá jeho osobnost. Začíná být agresivní a chvilkama jako by ani nevnímal. Léčit se jít ale nechce. Jak ho můžeme donutit i proti jeho vůli? Myslím, že je na tom už opravdu špatně a radši mi ani neříkejte, že ho nutit nemůžeme. Nějak to přece jít musí. Děkuji

Odpověděl:
Dobrý den Keli, chápu, že dívat se nečinně na to, jak se Vám bratr "rozpadá" před očima, je asi velmi těžké. Píšete, že se léčit nechce a že ho chcete donutit proti jeho vůli. A zároveň říkáte, abych Vám nepsala, že ho nutit nemůžete. Já Vám to nenapíšu - samozřejmě, že když budete chtít, tak ho nutit můžete. Jenom přemýšlím nad tím, jaký efekt by ta léčba měla. S největší pravděpodobností by při nejbližší příležitosti utekl a začal s užíváním znovu. Nemůžu to samozřejmě vědět na 100%, ale je to poměrně časté. Navíc, pokud člověk sám není k léčbě motivován, většinou nemívá moc velký úspěch. Nicméně pokud byste se přeci jen rozhodli ho nutit, ani tehdy to není moc jednoduché. Nepíšete, kolik Vašemu bratrovi je, ale pokud je již starší 18-ti let, donutit k léčbě ho lze pouze soudním příkazem. To by ale musel páchat nějakou trestnou činnost spojenou s užíváním drog. Do 18-ti za něho zodpovídají rodiče, takže tam je to "jednodušší", protože ho prostě můžou do nějaké léčebny dát bez ohledu na jeho názor. Neříkám tím, že byste ale nemohli nic dělat. Můžete, zvláště jako jeho sestra (i když nevím nic o tom, jaký je mezi Vámi vztah), ho k léčbě nějakým způsobem motivovat, mluvit o tom s ním a dávat mu najevo, že Vám na něm záleží. Nevím, jestli jsem napsala přesně to, co jste chtěla, ale pokud byste o tom chtěla s někým mluvit, můžete nejen znovu napsat, ale třeba i zatelefonovat na naší poradenskou linku - 283 872 186. Nechte si to projít hlavou, držte se a hodně štěstí...