Kokain -bušení srdce
Tomáš
Dobrý den .
Asi před týdnem jsem užil 1 g kokainu a teď cítím když ležím na boku jak mi bije silně srdce,je možné že jsem si požkodil srdce ,nebo může jít o nějaký dojezd? Případně jak vyloučit požkození díky ,na netu jsem četl že to může být nevratný tak mám celkem strach děkuji

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši,
je složité takto diagnostikovat na dálku, co může být příčinou bušení srdce. Pokud jste neměl žádné problémy se srdcem v minulosti, asi je nepravděpodobné, že by jste si ho poškodil po jednorázovém užití kokainu. Může se jednat i o reakci organismu na nějakou zátěž a stres. Pokud chcete vyloučit možné poškození srdce, tak kontaktujte svého praktického lékaře s tím, že si Vás poslechne, změří tlak a tep a buď vás může poslat na vyšetření ke kardiologovi (EKG) nebo Vám může dát na přístroj zvaný Holter (malá krabička a elektrody připnuté na těle ke zaznamenávání srdeční aktivity v průběhu 24 hodin. S tím odcházíte domů a děláte běžné činnosti. Následně pak lékař může vyhodnotit činnost srdce při různých úkonech, například i v zátěžových situacích, a v různých fázích dne a stanovit další postup léčby nebo vyloučení problémů.
Za Drogovou poradnu
HS