Smutek
Mon
Obcas ,doslova pouze 1x za mesic si dam kokain, nebo ritalin nebo mdma.
Zni to jako casto,ale jestli jsem kokain mela 6x za rok, ritalin okay 12x, tj kazdy mesic jednou a mdma 3x nebo 4x za rok.
Posledni dobou mam ale cim dal vetsi stavy smutku, depresi. Celkove muj zivot dostal spad, ktery jsem nechtela a ted nejsem schopna rozeznat,jestli tyhle stavy jsou po drogach nebo jestli to je vyhoreni z prace a celkove z osobniho zivota... Moje otazka je tedy,je smutek projev zavislosti? Snazim se prijit na to, proc jsem byla vzdy vesely pozitivni clovek a posledni tydny nejak vlezave a postupne jsem vcelku bez zivota.

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den,
je skvělé, že zůstáváte v kontaktu se sebou a všímáte si toho, jak se cítíte. Píšete, že jste smutná a necítíte se dobře. Chcete vědět, jestli je to užíváním, nebo něčím jiným. Pravda je taková, že obojí je tak trochu pravda. Pokud užíváte 1x měsíčně, nemělo by se toho s vámi po psychické stránce moc dít.
Na druhou stranu ale užíváte ale látky, které psychiku hodně ovlivňují a vám možná slouží jako taková záplata na psychické stavy a potíže. Hodně lidí používá tento „restart" není na tom nic divného.
Můžete, ale v tom všem zahlédnout co vlastně ve skutečnosti potřebujete a co vás trápí? Nebo co vás nutí opakovaně užívat různé látky? Širší kontext znáte jistě lépe vy sama.
Zkuste se zastavit a dát si čas. Zkuste na nějakou dobu psychoterapii, může si buď najít terapeuta sama, nebo využít služeb ambulantní léčby závislostí - protože užívání u vás je a i když vám není na obtíž, tak do této skupiny spadáte. V případě jako je vás - kdy ještě návykové látky nepáchají ve vašem životě škody, může být tato léčba pro vás velmi přínosná. Pomůže vám to najít odpověď na vaše otázky.
Já bohužel na dálku nemohu analyzovat vaši případnou depresi. Od toho je tady vždy lékař a lékaře byste měla vyhledat, pokud se některé projevy deprese zhorší. Může to být plačtivost, nechuť k bývalým aktivitám, nespavost, únava atd.
Pokud budete potřebovat vyhledat kontakty, napište nám z jakého jste města a my pro vás vhodné kontakty vyhledáme.
Přeju vám hodně štěstí
Za Drogovou poradnu
Marie Saudková