THC COOH v moči
Martina123
Dobrý den, ráda bych se zeptala ohledně testování omamných látek v moči, konkrétně testování na THC/THC COOH. Jde o to, že jsem párkrát v životě zkusila marihuanu (joint), ale nejsem žádný častý uživatel. Nedávno jsem podstoupila test na drogy, který bude prováděn plynovou chromatografií. Marihuanu jsem naposledy užila v malém množství 21 dní před testováním (cca 4 potahy z jointu) a předtím ani potom dlouho nic. Sama jsem si dělala dva rychlotesty (detekce THC >50 mg/ml) z lékárny na přítomnost THC v moči, jeden týden po užití a druhý cca 16 dní po užití. Oba testy mi vyšly negativně, ale ráda bych se zeptala, zda je chromatografie přesnější a jestli je nějaká šance, že by tento test mohl vyjít pozitivně? Děkuji za odpověď. Martina N.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Martino,
ano, plnová chromatografie je přesnější metoda ke stanovení hodnot thc v těle oproti běžným screeningovým testům z moče nebo slin (informativní charakter). Detekci metabilitů THC v moči ovlivňuje více faktorů. Rozhodující bývá délka a frekvence užívání, ale také individuální nastavení metabolického systému, včetně věku, výšky a váhy, apod.
Pokud opravdu jste neužívala dlouhodobě thc, tak je pravděpodobné, že testy mohou vyjít negativně, jelikož hladina kanabinoidů v tucích bude mizivá po takové době a při takové frekvenci. Pro Vaši jistotu však doporučuji se obrátit na Toxikologické informační středisko, kde Vám tento dotaz odpovídá stoprocentně. Můžete se obracet na telefonní čísla 224 91 92 93 nebo 224 91 54 02.
Za Drogovou poradnu
HS