alkohol
Hanka
Dobrý den, mám manžela který už několikátý měsíc každý víkend pije alkohol ve velké míře, chodí po různých zábavách vrací se až ráno, poté tu na mě řve. Je výbušný a jen jeho názor je správný, na svůj nemám nárok. Když jsem ho zeptala proč, prý je to odměna za to že chodí do práce. Je pravda že nechodím do práce, důvodem je 24hodinová péče o dceru která ve svých 12,5letech je na úrovni osmi měsíčního miminka, také se při tom starám o celou domácnost, včetně veškerého vyřizování a dělám i opravy domu. K tomu když je dcera ve speciální škole chodím na brigády. Také mě strašně hlídá, když s někým promluvím je oheň na střeše. Dokud nepil alkohol tak bylo vše v pořádku. nevím vůbec co dělat, připadám si strašně bezmocná, dokonce mívám i strach. děkuji za radu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Hanko,
děkujeme za Váš dotaz a důvěru, se kterou se na nás obracíte. Dle toho, co popisujete nejste vůbec v jednoduché situaci. Manžel Vám není k dispozici, když ho potřebujete. Užívá alkohol, poté se k Vám chová agresivně a bez respektu. Píšete i o dalších okolnostech ve vašem životě, péče o handicapované dítě a celou domácnost. Cítíte strach a bezmoc, to je úplně srozumitelné.
Vaše situace je komplikovaná ve více oblastech a obávám se, že to takto přes internet  to nejsme schopni nijak vyřešit ani Vám dát dostatečnou podporu, kterou si určitě zasloužíte.
Bylo by vhodné vyhledat psychoterapeutickou podporu či oslovit odborníky, kteří pracují s rodinou uživatelů návykových látek. Kolegové Vám nabídnou bezpečný prostor, kde o tom všem můžete hovořit, poskytnou Vám podporu a dají potřebné informace, jak můžete postupovat. Píšete, že občas míváte i strach. Vaše bezpečí a vašeho dítěte je na prvním místě. Víte, kam se obrátit?
Pokud jste z Prahy a okolí, můžete se objednat do Poradny pro rodinu SANANIM, tel. 739 268 527, více zde: http://www.sananim.cz/o-nas-1/poradna-pro-rodinu-ppr.html.
Nebo na https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/ najdete kontakt podle svého bydliště.
Pokud byste chtěla nějaké konkrétní doporučení, stačí když napíšete, odkud jste a vyhledáme Vám vhodné kontakty.
Dokážu si také představit, že situace může být někdy náročná, že budete potřebovat rychlejší podporu.
Zasílám Vám kontakty na některé krizové linky, které fungují non stop.
Linka důvěry (CKI Psychiatrické nemocnice Bohnice): 284 016 666 (nonstop) pro dospělé
Pražská linka důvěry (Centrum sociálních služeb Praha): 222 580 697 (nonstop) pro dospělé
Linka důvěry Dětského krizového centra: 777 715 215, 241 484 149 (nonstop) pro děti i dospělé
Krizová linka SOS centra Diakonie: 222 514 040, 777 734 173 (denně 9-20:00)
Linka EDA: 800 405 060 (po-pá 9-15), ZDARMA pro rodiče a blízké dětí s postižením
Stačí takto? Klidně ještě napište, pokud cokoliv potřebujete.
Jsme tu pro Vás!
Přeji hodně sil,
Nikol Spůrová