strach
Niky255
Dobrý večer, chci se zeptat přítel jednu za čas ujede na perníku a dva dny se neozyva. Já jsem těhotná takže abstinuju ale mám neustále nervy z toho kdy to zas udělá už se mi o té situaci aj zda v noci asi mě z toho jebne. Já vím že jsem si našla prilezitostniho fetaka ale nechci aby to dělal a když mu to řeknu začne se vzteka jak to unest a odnaučit ho to asi neodnaucim ale nevím co do budoucna jsem z toho furt nervni.

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Niky255,
před několik dny jsem  reagovala na velmi podobný dotaz, odpověď tedy kopíruji i sem. A držím moc palce, v těhotenství je důležitý klid a podpora. Věřím, že tu najdete v některé z adiktologických služeb. Pokud byste tápala v tom, na kterou z nich se konkrétně obrátit, napište nám nejbližší větší město a my Vám vhodnou službu rádi vyhledáme.
Kopie:
Dobrý den, Niky255,
díky za Váš dotaz.
Ve Vaší situaci mi přijde úplně nejdůležitější myslet sama na sebe a na své bezpečí. Abstinovat vedle někoho, kdo abstinovat nehodlá, je opravdu velmi těžký úkol. O dost těžší to může být také po porodu, kdy člověk spíš očekává od druhého podporu - ocitá se v úplně nové situaci, poměrně dost náročné (únava, stres atd.). Bude Vám partner opravdu oporou?
Bylo by fajn si o všem někde otevřeně promluvit - jaké máte plány do budoucna, jak to vidí Váš partner, co budete dělat, když užívat nepřestane atd. Proto by bylo moc fajn, kdybyste se obrátila například na nejbližší kontaktní centrum a situaci s nimi probrala. Určitě je to bezpečné místo, kde se dají věci rozebrat a plánovat co v takové situaci dál.
Nejbližší káčko najdete zde: https://www.drogy-info.cz/mapa-pomoci/
Případně, pokud je pro Vás Praha blízko, obraťte se na Centrum komplexní péče o dítě a rodinu. To vede paní Ilona Preslová, která dlouhodobě pomáhá těhotným a rodičům se zkušeností s užíváním návykových látek.
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.htm
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
To, proč Vám drogy nedělají to, co ostatním, může dost souviset s tím, že jste těhotná - tělo, ale jak píšete, i psychika reaguje jinak. Člověk má silné výčitky, stres atd. Moc prosím, buďte na sebe víc jak opatrná a snažte se vyvarovat dalším experimentům s pervitinem a léky. Důležitá je určitě mimo jiné pravidelná docházka do těhotenské poradny, kde monitorují, zda je vše ok.
Držím palce a přeji jen vše dobré!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná