nakažení hcv
Alena
Dobrý den dovezla jsem klientku na vozicku která má hcv před záchod bez roukavic poté jsem si zašla pro rukavice nasadila si je a klientce pomohla na záchodě stáhnou plenu a znovu ji nasadit hned pri sundávání rukavic před umytím rukou mi začala téct moje krev z praskliny na prstě ruky dale jsem použila mýdlo a dezinfekci hrozí tady prenos hcv na mě děkuji (do styku s krví klientky jsem nepřišla možná s mocí po sáhnutí na plenu v rukavicích, nevšimla jsem si praskliny na prstě při manipulaci s vozíkem madla vozíku byla pohledové čisté)

Odpověděl: Marie Saudková
Dobrý den Aleno,
děkujeme vám za dotaz.
Myslím, že vás mohu zcela uklidnit. Hepatitida C se přenáší krví a vy jste do přímého styku s krví klientky nepřišla. Ano, sice se vám otevřela rána na prstě, ale Hepatitida C se nepřenáší tělními tekutinami, pouze krví. Pro přenos by tedy musela krvácet také klientka.
Zbytečně se nestresujte, raději příště vždy používejte rukavice a doporučuji vám také poučit se o možnostech přenosu na internetu, přehledně se o žloutenkách i jiných nemocech píše například na Wikipedii.
Přenos ve skutečnosti není tak rizikový, jak si mnohdy představujeme.
V případě dalších dotazů se na nás kdykoliv obracejte.
Za drogovou poradnu
Marie Saudková