Psychedelika a deprese
Lamar
Dobrý den, chci se zeptat, dříve jsem trpěl depresí a úzkosti.
Teď už jsem vyléčený a chtěl bych zkusit, nějaké psychedelikum ( houbičky nebo LSD ).
Můj dotaz zní, jestli po tom co jsem vyléčený je to v pohodě?
Předem děkuji za odpověď.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Lamare,
z praxe znám spíš případy, kdy jsou lidé dobře zaléčení, nebo aktuálně nemají obtíže, než případy, kdy jsou lidé skutečně trvale a doživotně vyléčení z depresí a úzkostí. Ale na to se neptáte.
Obecně k vaší otázce ... jakmile má někdo predispozice k jakýmkoli psychickým potížím, je lepší, když se látkám ovlivňujícím vnímání vyhýbá, zejména pak halucinogenům. Paradoxně se ale u nás zrovna zkoumá a využívá psychedelik (jako třeba ketaminu) k léčbě farmakorezistentních depresí - koukněte sem. Ale vždy je tu riziko, že se vám potíže vrátí, nebo budou intenzivnější. Vliv na to může mít samosebou mnohé, včetně setu, settingu, průvodce, ale obecně vám to nikdo nedoporučí, spíše naopak.
Ať už se rozhodnete jakkoli, buďte na sebe opatrný. Užívejte v dobrém rozpoložení, zdraví, s ničím látku nekombinujte, buďte opatrný s množství, ohlídejte si prostředí a lidi, se kterými budete, dbejte na bezpečí svoje i ostatních. Mějte někoho, kdo se postará, kdyby se cokoli pokazilo. Nepodceňte návazný odpočinek a klid, zpracování zážitku.
Napadá mne ale trochu jiná otázka, možná (zdánlivě?) mimo ... děje se něco, že o takovém experimentu vůbec uvažujete? Většinou člověk něco hledá, něco mu chybí, něco chce, nebo naopak nechce ... je za tím něco takového? A pokud ano, nejsou i jiné cesty, jak se o tyhle potřeby postarat?
S pozdravem,
Gabriela Minařík.