Drogová závislost
Hanca
Dobrý den potřebovala bych prossim poradit poprikldne pomocí.Jsem matka 4 děti.Dnes jsem přišla o všechny byli daní otcum.Ted jsem spadla na kolena a pořád jen brečím a hrozně to bolí.Brala jsem před 12 lety cca 5 let nitrožilně,pak byla dlouhá pauza 5 let bez drog,ex přítel to přinesl opět domů před 2 lety a od te doby se to semnou veze až do teď . Beru pervitin a kouřím do toho marihuanu .. Nevím zda jít na leeceni nebo docházet někam . Jsem zaměstnaná pracovní docházka je řádná . NEVYPAADAM ANI JAKO OBVYKLE SMAZKY . Chci bojovat a chci zpět své děti a žít normální život ... Jde to ještě vůbec ??? Dostanu ještě někdy děti zpět jednomu je 16 let 12 let 5 let a 2 roky .... Dnes jsem to oznámila svému otci a byl hodně zklamaný maminku mam 3 rokem v nebicku . Nemám nikoho komu věřit a kam se budu moc vrátit po léčbě třeba ... Jssem vážně teď už psychicky špatně prrosim o pomoc a konkrétně na koho se obrátit jsem z karlovarského kraje Sokolov Predm moc moc. Děkuji za jakou koliv odpověď Hanka

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Hanko,
moc díky za Váš dotaz a důvěru.
Určitě bych Vám doporučila obrátit se na kontaktní centrum. Tam Vás vyslechnou a pomohou s hledáním nejlepšího řešení. Mají přehled o léčebných zařízeních, mohou s Vámi naplánovat další kroky. Pracovníci "káčka" jsou vázáni mlčenlivostí, to, co jim sdělíte, zůstane jen mezi Vámi.
V Sokolově funguje organizace Kotec: https://www.kotec.cz/.
K Vašemu dotazu, zda někdy dostanete děti zpět do své péče. Důležitou roli v tuto chvíli hraje OSPOD, tedy Orgán sociálně právní ochrany dítěte. Ten by měl vytvořit tzv. individuální plán ochrany dětí, kde by mělo být jasně napsáno, co je potřeba z Vaší strany změnit. Různé OSPODy mají různé požadavky. Mohou trvat na řádně absolvované léčbě nebo spolupráci s protidrogovým zařízením, pravidelném testování atd. Je proto důležité být se sociální pracovnicí z OSPODu v kontaktu a spolupracovat na plnění kroků, které jsou v plánu stanoveny. I v tom Vám mohou pomoci pracovníci káčka - pro někoho může být kontakt s OSPODem velmi stresující, pracovník káčka Vás může doprovodit, zorientovat se v situaci a požadavcích, které jsou na Vás kladeny.
Užitečné informace můžete také nalézt na webu www.mamaadrogy.cz
http://www.mamaadrogy.cz/pro-rodice-uzivatele/beru-drogy-a-mam-dite.htm
Věřím, že se najde řešení, které Vám pomůže zase žít normální život, jak píšete.
Pokud bychom Vám mohli ještě pomoci, určitě napište.
Držím palce!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná