Rakovina plic
paya
Dobry den. Mam posledni dobou jeden velky problem. Je mi 24 let, kourim priblizne 6 let 10-15 cigaret denne. V posledni dobe mi zacaly bolesti v oblasti praveho ramene pod lopatkou. Nejaky cas predtim jsem mel pomerne narocny pracovni maraton pred pocitacem, u ktereho sedim na zidli, jejiz operadlo konci nekde v onech mistech a obcas jsem na ni sedel tak, ze jedina operna plocha byla v podstate na te prave lopatce. Proto jsem tomu problemu nevenoval velkou pozornost. Asi po dvou tydnech bolesti postoupily do predni casti hrudniku. Nejsou moc intenzivni, vetsinou pri ruznych pohybech. Kdyz napr. pravou ruku rozcvicim, tak bolest na chvili zmizi. Presto z toho mam strach. Pred dvema dny na me dopadly teploty (pouze vecerni, max. 37,5 stupnu). Kasel jsem pred tim mel, vicemene suchy, pripominajici spise odkaslavani nez opravdovy kasel. Zadne jine priznaky se mi zatim nedostavili. Mohli byste mi s tim poradit? Byl jsem v pondeli u lekare, ten mi rekl, ze ta nevolnost a kasel bude pravdepodobne po nedolecene predchozi nemoci (cca pred mesicem), ale presto mam obavu, ze by se mohlo jedna o priznaky rakoviny plic. Dekuji predem.

Odpověděl: Jakub Minařík
Tohle by asi chtělo sofistikovanější zásah. Přez poradnu s tím těžko něco uděláme. Asi by bylo nejlépe se nechat vyšetřit. Zkuste se znova objevit u svého lékaře a svěřit se mu se svými obavami. Předpokládám, že vás vyšetří a nebo někam pošle. Jinak, pokud vás mohu uklidnit, tak CA plic není až zas tak běžné onemocnění. Ale kdyby potíže přetrvávali, tak by stálo za to pátrat po příčině. :-) P.s. Jinak ty obtíže, které popisujete by opravdu mohli mít tu příčinu kterou uvažuje váš lékař.