Závislá zdravotní sestra
Lenka
Dobrý den, nevím, zda mi dokážete odpovědět...zajímalo by mne, pokud zdravotní sestra všeobecná s maturitou bez VŠ v nemocnici je drogově závislá (nevím na čem, ale marihuana to není), jestli se dokáže dostat sama k nějakým lékům, které její závislost mohou podporovat...věřím, že při dnešním systému evidencí to mít jednoduché nebude, ale jen odhaduji...děkuji za názor.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, Lenko,
děkujeme za Váš dotaz. Ano, možné to samozřejmě je. V ambulantních lékárnách, i v lékárnách na lůžkových odděleních se často vyskytují léky, které mají závislostní potenciál. Dle odborných standardů by se měly ambulance i lůžková oddělení vést lékové evidence, což jak sama píšete může cestu k lékům více komplikovat.
K lékům se závislostním potenciálem se však mohou dostat i osoby, které ve zdravotnictví nepracují a jinou cestou.
Mohu se zeptat, proč se na to ptáte? Můžeme Vám pomoci i jinak? Klidně ještě napište, jsme tu pro Vás.
Přeji vše dobré,
Nikol Spůrová