potomci huliče
Eva
Dobrý den,
potřebuji poradit ohledně dětí. Mám po rozvodu v péči děti. Manžel je dlouholetý hulič, jeho závislost narostla od víkendové konzumace ke každodennímu užívání. Děti si pravidelně bere.
Obávám se, že děti brzy zjistí, co má tatínek za problém. A nejsem si jistá, zda s nimi nemám promluvit já nebo tomu nechat volný průběh. Obecně se obávám, když je má, zda nebude průšvih. Celkem se jim věnuje a je i normálně zaměstnán. Je absolutně přesvědčen o neškodnosti trávy a zřejmě jim to i takto podá.
Před nimi nekouří, alkohol ano.
Děkuji. Eva

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Evo,
moc díky za Váš dotaz. Chápu Vaše obavy z toho, jak lze spojit péči o děti a užívání marihuany. Napadá mne, jestli se s Vaším bývalým manželem dá na toto téma mluvit, domluvit si například pravidla, za kterých by s dětmi fungoval. Jak a zda třeba společně jim sdělit, že je uživatelem marihuany atd.
Otázek a témat k probrání vnímám hodně, proto bych Vám velmi doporučila vyhledat službu nabízející podporu rodinným příslušníkům a blízkým lidem se závislostí. Tam byste mohla svoje obavy a otázky probrat osobně s odborníkem a hledat na ně společně odpovědi.
Pokud jste z Prahy nebo ji máte blízko, můžete se obrátit na:
Poradnu pro rodiče a blízké SANANIM.
Pondělí 9 - 19
Úterý - čtvrtek 9 - 17
Pátek 9 - 15
Žitná 1574/51
110 00 Praha 1
pevná linka: +420 284 824 234
mobil: +420 739 268 527
e-mail: rodice@sananim.cz
Sananim z.ú. | Poradna pro rodiče (PPR)
Pokud by pro Vás Praha byla daleko, určitě je možné se s nimi spojit alespoň telefonicky či po mailu, doporučí Vám vhodnou službu ve Vašem okolí.
Co se týká dopadu užívání návykových látek na děti uživatele,  přímý vliv má užívání matky v době těhotenství. Pokud užívá otec, přímý dopad zde není. Svou roli ale může hrát prostředí, ve kterém dítě vyrůstá, jaké je v rodině klima, jak se cítila matka v době těhotenství, dědičné dispozice atd.
Více o marihuaně a následcích jejího užívání se můžete dočíst například zde:
O marihuaně (koncimshulenim.cz) Konopné drogy - Prev-Centrum (prevcentrum.cz)Česká a slovenská psychiatrie (cspsychiatr.cz)
Pokud by Vás napadaly ještě další otázky, napište, budeme rádi!
Za drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná