Pervitin závislost
Amir
Dobrý den nevěděl jsem co zadat do nazvů dotazu,no jsem závislí na pervitinu cca 5 let a užívám už jen jehlu ,nitrozilně,mám rád nával z jehly vydržím apstinovat pár týdnů pak je to k nevydržeňí dá se z toho lehce po fyzické stránce unavi atd dostat to víme ale chci se zeptat je něco co může být podobného alespoň trochu aniž bych užil pervitin myslím adrenalinové sporty, horská dráha cokoliv něco aby to ve mě vyvolalo stejné pocity vím že asi jo ale já mám v hlavě myšlenku které furt říká na pervitinu by to bylo lepší všechno nemůžu to už dostat z hlavy jen na nějakou dobu takže otázka co by mě moho pomoct např při delší abstinenci nějaké odreagování nebo tak něco upnout se na něco jiného mám to rád hodně rád přehlížím ty špatné Stránky užívání je mi to jak kdyby jedno..

Odpověděl: Amrit Sen
Amire, zdravím Vás,
díky za důvěru, dobře že píšete. Oceňuji Vaše snahy a moc vám fandím, přestat s pervitinem po 5 letech užívání rozhodně není snadné, ale jde to. Dobrá zpráva je, že jsme v dlouhodobém kontaktu lidmi, kterým se to podařilo a stále jich přibývá.
K uzdravení ze závislosti nestačí "jen" abstinovat. Aby se člověk k užívání nevracel, je třeba spousty poctivého, vytrvalého úsilí vedoucího k tomu, aby člověk dokázal spokojeně žít. Za uzdraveného považujeme člověka, kterému se daří žít šťastný život, při zvládání každodenních starostí i radostí, v kvalitních vztazích s blízkými i sebou samým.
Aby to uzdravující člověk dokázal, nějaký čas trvá a potřebuje k tomu, kromě jiného, i spoustu užitečných dovedností, které by si měl osvojit. Patří k nim také techniky prevence relapsu, které jsou zpravidla jednoduché a účinné.
Internetové poradenství má své limity, není nad osobní pohovor. Doporučuji Vám proto začít telefonátem do nejbližšího zařízení ve Vašem dosahu, které poskytuje poradenské konzultace, podporu, pomoc a další bezplatné služby lidem, kteří touží po změně a svobodnějším životě a domluvit si termín osobní schůzky.
Nesejde na tom, jestli zvolíte adiktologickou ambulanci, nebo obdobný typ služby, pokud usilujete o udržení abstinence, nebude pro Vás myslím kontaktní centrum, kde byste se setkával s lidmi, kteří aktivně užívají drogy a o změně zatím neuvažují, tím pravým ořechovým, tedy bezpečné.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty obratem pošleme. Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sám, se dozvíte na stránkách naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html.
Při osobním setkání, po podrobnějším seznámení s Vaším příběhem a současné situaci Vám zkušení odborníci poradí, jak da to a doporučí Vám konkrétní užitečné kroky, které pro sebe směrem k uzdravení můžete podniknout. Můžete si domluvit přůběžnější schůzky, abyste věděl, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a případně Vám poskytnou kontakty na další specializovaná zařízení a odborníky, bude li třeba.
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se máte, jak si stojíte a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám vše dobré, držím palce!
Amrit Sen.