Derealizacia
Toretto
Zdravím mám 17 rokou a po dlhodobom užívanì marihuani som zo dňa na ďeň som ostal uväznení v pokojovej izbe za závesmi mal som hrozné úzkosťi sa s niekim rozprávať Zrazu som nevedel ani udržiavať očný kontakt mal som stoho úzkost najhoršie to bolo na verejnosti(vonkaa) niečo ako sociálna fóbia po týtýždeňni som mával závraty a pocit ako by som bol v sne všetko mi bolo cudzie otupené emócie ako by rozpadnutá mysel pamäť podobné derealizácii depersonalizácii po čase sa k tomu pridali aj halucinácie (hllasy) ktoré opisovaI môj vzhľad to čo robím ako vyzerám proste všetko bolo to všade v autobuse doma dokonca aj na Záchode dohodol som sa na stretnutí s psychiatrom ten mI vibavil mesačný pobit na psychiatriI zrazu bolo všetko dobre všetko prestalo bol som to znovu ja no nie na dlho halucinácie prešli ale pocit ako by som bol v sne sa vrátil zas som bol dezorientovaný nemal pojem o čase otupene emocie rozpadnuta mysel nizke sebavedomie... a toto mi ostalo do teras deje sa to už 1 rok a 7 mesiacou

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Toretto,
těžko Váš stav hodnotit takto na dálku. Otázkou je, zda i nadále něco užíváte nebo jste s tím před rokem a 7 měsíci skončil a tento stav se dostavil? Reaguji tak na základě i Vaší skryté poznámky, kde jste uvedl i pervitin. V prvním případě, když něco užíváte, tento stav derealizace živíte nadále. Řešením by bylo vhodné dát si delší dobu pauzu, zda nedojde k úpravě stavu. V druhém případě, pokud už dlouhodobě abstinujete a přesto se dostavují psychické obtíže, bylo by dobré vyhledat odbornou pomoc. Vlivem užívání pervitinu, marihuany se Vám mohly rozjet psychické obtíže, které nemusí bez odborné pomoci přejít. Buď bych se obrátila na lékaře, s  kterým jste to už v minulosti řešil nebo se můžete obrátit na adiktologické zařízení v místě bydliště, které by Vám mohlo odbornou službu zprostředkovat.Opravdu je lepší osobní kontakt a zmapovat Vaší situaci, abyste dostal adekvátní pomoc. Bohužel na Slovensku nemáme tolik zmapovaných služeb, ale pokud budete potřebovat, napište a pokusíme se zjistit.
Držím palce.
HS