Pervitin
Jup
Šestadvacetiletý syn mé přítelkyně bere víc jak čtyři roky drogy. Nejdřív kouřil marihuanu, teď prý šňupe pervitin. Prodal vše, co měl. Byt, který dostal od rodičů, nechal lichvářům za patnáctinu hodnoty. Byl několikrát soudně trestán za násilné trestné činy, i teď je v podmínce. Nedávno se i se svým přítelem, kterého já pokládám za prostituta, nastěhoval ke své matce. Oba se od ní nechají živit. Matka vybírá poslední úspory a směřuje k šílenství. Lze jí nějak pomoct ? Nestačím na to.

Odpověděl: Lenka Nováčková
Dobrý den!Situace Vaší přítelkyně je určitě složitá. Ze strany svých dětí-uživatelů drog se rodiče snadno dostanou do pozice, kdy je s nimi manipulováno a jsou využíváni. Na druhou stranu syn Vaší přítelkyně zajde prostě tam, kam až ho jeho matka nechá zajít. Stanovením jasných hranic a pravidel, za jejichž porušení budou následovat sankce, se lze takovému využívání a manipulaci alespoň částečně bránit. Nabídněte své přítelkyni možnost navštívit rodičovské konzultace v Denním stacionáři SANANIM, Janovského 26, Praha 7, tel: 220 80 31 30. Konají se každé úterý od 17 hodin. Je možné i zavolat a domluvit individuální konzultaci. Přeji hodně štěstí a sil vám oběma!Lenka