Abstinence v těhotenství
Checo
Ahoj, chtěl bych se zeptat, jak s užíváním v těhotenství. Jestli je dobré utnout to úplně a nebo postupně ubírat až nakonec přestat? Chtěli bychom aby bylo miminko zdravé a v pořádku ale delší dobu užíváme a přítelkyně vysadila úplně. Tak jestli je to dobré a nebo jestli má spíš ubírat až vysadit...?

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Checo,
díky moc za dotaz. S těhotenstvím a braním/vysazováním je to trochu složitější - svojí roli hraje to, jakou látku těhotná užívá, jak dlouho, jak vysoké dávky, v jakém trimestru se nachází. Nemám tedy bohužel jednoduchou odpověď, co je obecně nejlepší, závisí na mnoha proměnných, které bohužel neznám.
Píšete, že Vaše přítelkyně již úplně vysadila. Nebrat v průběhu těhotenství je dobrá volba, ale určitě bych Vaší partnerce doporučila probrat její situaci v kontaktním centru nebo terénním programu. Pokud nemá gynekologickou péči, mohou jí také doporučit lékaře - gynekologa, případně doprovodit na vstupní prohlídku atd. A také jí podpořit v její abstinenci. Co totiž miminku nedělá určitě dobře, jsou náhlé výkyvy - chvíli nebrat, pak si dát, pak zase vysadit atd.
Máte poblíž káčko, na které se můžete obrátit? Pokud si nejste jistí, zkuste se podívat do Mapy pomoci a nejbližší službu si zde vyhledat: Mapa pomoci - drogy-info.cz
Pokud máte Prahu v dobrém dosahu, můžu vám také doporučit Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. To vede paní Ilona Preslová, která dlouhodobě poskytuje podporu těhotným, matkám i rodinám se zkušeností s užíváním návykových látek.
Centrum komplexní péče
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Vřele také doporučuji projít stránky mamaadrogy.cz. Najdete zde užitečné informace týkající se těhotenství a rodičovství ve spojitosti s braním. Dítě, péče, rodina a drogy | Vítejte (mamaadrogy.cz)
Přeji Vám i Vaší partnerce klidné dny a ať probíhá těhotenství bez potíží! Pokud Vám budeme moci ještě nějak pomoci, určitě napište.
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná