Snažím se přestat brát pervitin
Marie
Dobrý den jmenuji se Marie a už to za měsíc bude rok co beru pervitin necelý půl rok jsem šňupala a teď kouřím přes skleněnku na chvíli sem přestala na 3 měsíce a pak opět začala zkrs to že jsem byla v životě zklamaná ale to teď neřeším ale už mě nebaví kouřit pervitin chci normální život být šťastná a zdravá a jít si za svým cílem. jen se chci zeptat když sem bez toho dva dny zda se mi něco nestane ?nějaké potíže fyzické abych neměla nějaké následky jinak chci přestat ze dne na den věřím si a dám to ✌️ , moc děkuji za odpověď přeji vám krásný zbytek dne

Odpověděl: Amrit Sen
Marie, zdravím Vás,
díky za důvěru. Oceňuji Vaši kuráž a rozhodnutí s pervitinem skoncovat, dobře, že píšete. Roční užívání pervitinu, pokud je intenzivnější, většinou bohatě stačí k vzniku závislosti. Píšete, že jste už jednou pokusila přestat, držela 3 měsíce a k užívání se vrátila, to vypovídá o tom, že skončit s pervitem úplně rozhodně nebude jednoduché, ani snadné.
Jedna věc je dát tělu i psychice příležitost k zotavení, to znamená poskytnout jim dostatek pravidelného spánku, odpočinku a výživy, "vzpamatovat" se tak můžete v horizontu dní, maximálně týdnů a nemusí to být úporně obtížné. Další věc je se k užívání nevrátit, to znamená nasadit ohlávku případné psychické závislosti, která někdy působí zjevně - nervozita, stesk po droze, deprese, úzkost a prázdnota, kterou je potřeba zaplnit něčím, co Vás bude bavit a těšit.
Psychická závislost dokáže být zákeřná, působit i skrytě ze zálohy, "převlečená" za spoustu pocitů, které s ní zdánlivě nijak nesouvisí, ráda si počká na vhodný okamžik, kdy je člověk oslabený.
Proto Vám doporučuji minimalizovat rizika dalších proher, ty úplně nepotřebujete. Znamená to kontaktovat odbornou pomoc, využít podporu svépomocného společenství, máte li tu možnost, nejlépe obojí.
Zavolejte do nejbližší, adiktologické ambulance, AT poradny, nebo obdobného zařízení v dosahu, které poskytuje poradenství a další bezplatné služby lidem, kteří mají chuť se osvobodit z užívání drog a domluvte si termín schůzky.
Při osobním pohovoru, po bližším seznámení s Vaším příběhem a situací se dozvíte, jak na to, jaké konkrétní kroky pro sebe můžete podniknout. Výhodné bude domluvit si pravidelnější kontakt, abyste byla pevnější v kramflecích, věděla, jak reagovat v situacích, které přinese nejbližší čas a minimalizovala případné útrapy.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rádi Vám potřebné kontakty na zařízení, bezplatné i anonymní služby v dosahu obratem pošleme.
Jak je můžete podle oblasti a typu zařízení vyhledat sama, se dozvíte na webu naší poradny, v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Kontakty a místa setkání svépomocného společenství uzdravujících se a uzdravených závislých najdete zde:
NA - Anonymní narkomani CZ
https://anonymni-narkomani-cz9.webnode.cz/
https://anonymni-narkomani.webnode.cz/
Budeme rádi, když se ozvete a dáte vědět, jak se máte, jak Vám je, jak se situace vyvíjí, jestli Vám byla odpověď k užitku.
Přeji hodně štěstí, držím palce!
Amrit Sen.