Zavislosti
A
Dobry den,
Je mi 30 a uz nekolik let piju kazdy vecer alkohol. Veci se ale zmenily od te doby co jsem s pritelem, ten sice moc nepije ale skoro cely zivot neco bere..zacala jsem s nim uzivat kokain..vzdy mam pak vycitky, vzdy vim jak je to spatne. On to tak nepocituje, pro nej je to normalni. Posledni dobou mam pocit, ze me uz pak nic jineho nebavi nez chvile s nim na kokainu. Ja porad piju a kdyz mam vycitky tak jeste vic. On je uplne v pohode a nekdy mam pocit, ze ve me vidi trosku. Ja vnitrne vinim jeho, pripada mi, ze mi jen pomohl vice k tomu byt zavisla..na cemkoliv..nas vztah se z horsuje kvuli tomu. Vim ze je to moje chyba, ze nedokazu zvladnout sama sebe. Jen nevim jak dal. Mame rocni dceru. Chce byt dobra matka😭 nechci ho opustit, miluju ho, on jakekoliv lecby odmita. Ja sama se k tomu neumim odhodlat. Poradte mi, aspon prvni krok k lepsimu zivotu💔

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, A.,
moc díky za Váš dotaz.
Zvládnout sama sebe, jak píšete, vedle někoho, kdo užívá různé látky, by byl opravdu nadlidský úkol. Je ale znát, že máte motivaci k tomu, Vaši situaci změnit! Věřím, že kolotoč braní, pití, výčitek atd., není něco, v čem by člověk rád delší dobu setrvával.
Prvním krokem k lepšímu životu by mohlo být vyhledání služby, ve které vy Vás vyslechli a pomohli najít cestu k tomu Váš plán naplnit. Takovou službou může být například nejbližší kontaktní centrum, adiktologická ambulance apod. Pokud nevíte, kde se kolem Vás taková služba nachází, zkuste se podívat do Mapy pomoci a službu zde vyhledat: Mapa pomoci - drogy-info.cz
Jestli je pro Vás dobře dostupná Praha, doporučila bych Vám Centrum komplexní péče o dítě a rodinu SANANIM. To vede paní Ilona Preslová, která dlouhodobě pomáhá maminkám se zkušeností s užíváním návykových látek.
Sananim z.ú. | Centrum komplexní péče o dítě a rodinu (CKP)
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
Nemusíte se obávat, pracovníci protidrogových služeb jsou velmi diskrétní a chápaví, vše co jim sdlělíte, zůstane jen mezi Vámi. Je to bezpečné místo, kde se dá mluvit o věcech, které člověka v souvoslosti s braním  a třeba i rodičovstvím tíží.
Držím palce, ať se máte jen co nejlépe!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná