Krev z nosu
Anonym088
Zdravim, dříve jsem šňupala pervitin, teď užívám nitrožilně. Občas si ale šňupnu a pokazdy mi teče krev..a to docela dost.
Dřív když jsem jen šňupala tak mi taky několikrát tekla, ale jehlou beru už cca rok a tak myslím ze ten nos měl čas se zahojit.
Nebo ne?

Odpověděl: Hana Skořepová
Zdravím Anonyme 088.
Zřejmě jste si šňupáním pervitinu poškodila nosní sliznici, která pravděpodobně bude již reagovat takto citlivě při každém šnupnutí. Stav Vaší sliznice i přepážky je nevratný a lze ho jen udržovat v tomto stavu, se snahou o nezhoršení situace.
Látky obsažené v pervitinu mohou na takto narušenou sliznic působit agresivně a krvácení je pak reakcí. Příčina častého krvácení může být i vrozená, například v podobě křehké cévní stěny a šňupáním jste to jen zhoršila. Někdy je to průvodní znak i vysokého krevního tlaku, ale to bych u Vás nepředpokládala.
Pokud chcete zlepšit stav sliznice, tak můžete užívat vitamin C. Také kyselina askorbová a rutin zpevňují cévní stěny. Mezi přírodní zdroje rutinu patří pohanka, otruby, ořechy nebo listová zelenina a čaj. Na sliznici přímo můžete aplikovat Coldastop- nosní olej s vitaminy A a E, k ošetření a regeneraci poškozené nosní sliznice.
No a pak se samozřejmě  nabízí šetřit své tělo i tím, že nebudu do sebe rvát drogu takto.
Bohužel jste si nevybrala moc bezpečnější aplikaci, Spíše s injekční aplikací mohou být zdravotní komplikace mnohem vážnější. Jak to vypadá s Vašimi žílami? Zvažovala jste si dát třeba i celkový oddech jako nejbezpečnější variantu? Jste v kontaktu s nějakým nízkoprahovým zařízením kvůli výměně stříkaček a případné konzultace? Pokud byste potřebovala ráda Vám poskytnu kontakt na zařízení v dané oblasti.
Buďte na sebe opatrná. Zdraví máte jen jedno,
HS