marihuana-tehotenstvi
Tereza
Dobry den, chtela bych poprosit o radu.Jsem v 7 tydnu tehotenstvi a zjistila jsem to teprve pred par dny.Po celou dobu a i pred tim jsem kourila denne /i nekolikrat/marihuanu.Kdytz jsem zjistila ze jsem tehotna chtela jsem si dite nechat, ale tak moc me strasi predstava, ze nebude v poradku, ze jsem uplne zmenila nazor a objednala se na pristi tyden na interupci.Ted o tom tak premyslim a rikam si, co kdyz mam sanci aby miminko bylo zdrave a tudis to treba vidim mnohem hur nez bych mela.Predstavuji si jak by miminko treba bylo mentalne postizene nebo nevidelo atd.Proste ty nejstrasnejsi pripady.Zeptala jsem se sveho gynekologa ale nemela jsem silu mu rict celou pravdu.Rekla jsem tedy ze jsem kourila pouze 3 tydny po otehotneni.Podle jeho odpovedi jsem nabyla dojmu ze by situace nemusela byt az tak tragicka a miminko by melo napr.nizsi por.vahu, problemy s ucenim v pozdejsim veku atd. Vim ze mi nikdo nemuze dat presnou odpoved ale alespon by me zajimalo jestli opravdu hrozi spise tyto problemy nebo i daleko vetsi/coz mi lekar treba ani nerekl protoze jsem mu nerekla pravdu o cetnosti meho koureni/. Je mi 28 let a melo by to byt me prvni dite.Nikdy v zivote jsem nekourila samotne cigarety a alkohol nekonzumuji temer vubec. Po pravde jeden joint denne me neskutecne uklidnuje.Jinak znama svou nervozni vybusnou povahou.Muj pritel ktery nekouri vubec mi vzdycky rika pojd si dat jointa ty si pak v pohode cely den. Kdyz jsem zjistila pred necelym tydnem ze jsem tehotna vydrzela jsem 3 dny nekourit ale vcera i predvcirem jsem vykourila denne 1 jointa. Ted kdyz o tom premyslim nejen ze se klepu strachy co uz miminku muze davno byt , ale zaroven si neverim ze mam tak silnou vuli.A tak by me zajimalo doporucil nebo nedoporucil by jste mi v soucasnem stavu dite?A jak velka by mohla byt rizika kdybych dale kourila napr.1 jointa obden./Naprosto bez alkoholu a samotnych cigaret/.S jinou drogou zkusenosti nemam.V podeli mam jit na interupci a vy mi uz mozna nestihnete odpovedet ale presto dekuji za Vasi radu a za Vas nazor na vec. Na jednu stranu si rikam ze se mozna bojim az prehnane /co deti matek ktere uzivalx treba heroin nebo pervitin/...jenze nevim. Kdybych vedela ze mi SPISE/vim ze to mi nikdo nezaruci/ nehrozi ze dite bude hodne postizene urcite bych si ho nechala. Take by me zajimalo kam a ke kteremu lekari /Gynekologovi/bych mohla chodit, abych mohla otevrene mluvit o vsem.Neumim si predstavit jak rikam svemu soucasnemu lekari ze kourim treba stale obcas marihuanu.A predpokladam ze by to behem ruznych vysetreni zjistil.Stydim se za to a radeji bych navstevovala lekare ktery pocita s lidmi drog.zavislymi, kdy muzu o vsem otevrene mluvit.Dekuji Vam za pomoc a radu.Tereza

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, je dobře, že jste napsala, snad jetě nebude pozdě něco podniknout. Myslím, že by bylo unáhlené jít na potrat, i když samozřejmě kouření THC v těhotenství není dobré, ale většinou opravdu způsobuje spíš mírnější problémy takového typu, jaké uvedl Váš lékař. Pokud o dítě stojíte, zkuste se udržet a dál nekouřit (špatné nálady a výbušnost se dají řešit i jinak), protože je to opravdu v jeho zájmu, hlavně první tři měsíce, kdy se vyvíjí nejdůležitější orgány a je to tedy nejrizikovější období pro zdravý vývoj miminka. Určitě máte pravdu, že Váš lékař by měl vědět celou pravdu, aby mohl podle toho Váš stav posuzovat. Taky chápu, že máte strach mu to říct, takže bych navrhovala navštívit gynekologa v Motole (jestli jste tedy z Prahy), a to ordinaci MUDr. Vavřinkové nebo MUDr. Bindera, kteří běžně pracují i s těhotnými ženami, které užívají drogy. Ordinační hodiny pro takové klientky jsou vždy ve středu od 12.30 do 15 hod, ale v akutním případě si snad lze domluvit i jiný termín, nebo s nimi věc prodiskutovat aspoň telefonicky (224 434 268). Zkuste to tedy před tím, než se definitivně rozhodnete nechat si dítě vzít. Hodně štěstí a odvahy!