Pervitin a mozek
Tomáš
Dobrý den.
Užívám pervitin jednou za 3 měsíce , šnupanim Nebo kouřením asi tak 0,4 mg a chtěl jsem se zeptat jestli to může mít vliv na oběhový poruchy v mozku?Byl jsem na ORL a doktor mi řekl že mám problém s céváma(píská mi v uších) tak jsem se chtěl zeptat jaký vliv na to může mít moje užívání pervitinu? Děkuji Tomáš

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den Tomáši.
Díky za Váš dotaz. Zajímalo by mě, zda Vy osobně vnímáte nějaké změny během intoxikace? Zda užití pervitinu nemá vliv na Vaše zdravotní komplikace nebo naopak máte pocit, že Vám to zhoršuje problémy. Další fází je pak, jak je Vám fyzicky či psychicky ve stavu " dojezdu" na droze s ohledem na zdravotní komplikace?  Jak je to s odstupem času, mezi Stimulanty o sobě mají vliv na kardiovaskulární systém. Pervitin- způsobuje vzestup tlaku krve, tepové frekvence, bronchodilataci atd. (viz http://drogovaporadna.cz/stimulacni-drogy/pervitin.html). A zřejmě jste od lékaře slyšel, jaké mohou být příčiny pískání v uších. Samotné pískání v uších je nepříjemné na psychické prožívání. V kombinaci s pervitinem resp. na dojezdu u Vás mohou vyvolat zhoršení nálady, psychické vypětí apod. Může to tak být, ale také nemusí. Každý jedinec to prožívá jinak.
Při takové frekvenci a množství by to nemělo mít celkově zásadní vliv na Vaše obtíže, ale v daný moment to může vyvolat nepříjemné stavy. V tom je ta nejistota při užívání drog, do které jdete. Nikdo dopředu neví, zda to bude mít takový pozitivní efekt, který od toho očekával nebo naopak mu to přivodí fyzické či psychické komplikace. Samozřejmě jako zdravotník Vám budu spíše doporučovat neužívání, ale ve výsledku je to opravdu na Vás.
Zvažte sám za sebe, zda to pro Vás má přínos nebo naopak si tím škodíte. Pokud se budete chtít ještě podělit o své zkušenosti budu ráda.
HS