Kratom - Odvykání. Je to droga, nebo pomoc?
Jan
Zdravím všechny. Toto nebude ve skutečnosti dotaz. Spíš popsání vlastní zkušenosti s kratomem a určité varování. Začal jsem užívat kratom před asi 1,5 rokem a velmi rychle sklouzl k dennímu užívání cca 15 g denně. V neděli (dnes je pátek) jsem si ráno vzal poslední dávku, protože užívání už mi nic nepřinášelo, kromě negativních stavů (únava, bušení srdce, problémy s usínáním, zácpa).
Věděl jsem, že nějaké abstinenční příznaky přijdou a že se liší člověk od člověka, ale co nastalo, to jsem vážně nečekal. Už v něděli večer jsem měl pocit, že mě svědí a zároveň bolí všechny kosti v těle. Naprosto jsem nebyl schopný usnout, bolela mě hlava a neustále jsem se převracel v posteli. Usnul jsem až ve čtyři ráno a do práce přišel pozdě. Jakž takž jsem to tam vydržel, ale připadal jsem si jako hadr na podlahu. Bolest kloubů a svalů se stupňovala, nálada zhoršovala, byl pro mě velký problém vyjít pár pater (přitom pravidelně sportuji a řekněme, že mám nadprůměrnou fyzičku). V pondělí jsem zase nemohl usnout, přidal se postupně také silný průjem. Musel jsem si vzít dovolenou (nakonec na celý týden). V úterý jsem si připadal jako v pekle. Jen jsem ležel a trpěl. Donutil jsem se k nějakému cvičení, ale bylo to spíš jen takové protahování, koupil jsem si třezalku a kozlík (nepomáhají :-) ) a chvilkovou úlevu přinášela jen horká a studená sprcha. Od středy přichází postupné zlepšení, bolesti kloubů a svalů pomalu ustupují, průjem se zmírňuje. Mám mnohem lepší náladu pramenící z toho, že jsem to nejhorší v podstatě už zvládl. Nejvíc mě teď trápí nespavost, ale ta asi souvisí i s momentální vlnou veder - zřejmě jsem si nevybral nejlepší čas na "cold turkey" :-). Spím asi dvě až tři hodiny denně a přetrvávající únava nejspíš pramení hlavně z toho. Trochu cvičím, včera jsem byl u přítelkyně (lhal jsem jí stejně jako v práci, že jsem nemocný, nechci, aby někdo něco věděl).
Takže pokud někdo budete uvažovat o kratomu jako o substituci, jako léku na bolesti či deprese, buďte hodně opatrní. Raději se mu obloukem vyhněte. Já už to sviňstvo nechci do konce života vidět.
Benefity nic moc, ale bere si za ně hodně.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Honzo,
a moc děkuju za sdílení zkušenosti.
Každý má zkušenost jinou, to je jasné. Každý užívá z jiných důvodů. Jistě jsou lidé, kterým některé drogy sednou "lépe", než jiné, třeba právě proto, že nasedají na nějaké již předem dané problémy. Vaše zkušenost je rozhodně odstrašující a jsem ráda, že jste si i přes to, jak nepříjemná byla, našel čas, abyste alespoň touto cestou svou zkušenost sdílel. Díky.
Z odborného hlediska by jistě bylo zajímavé znát podrobnosti o vás, vašich důvodech k užívání i vysazení, vašem zdravotním stavu a způsobu, době a intenzitě užívání apod.
Ještě jednou díky za zkušenost.
S pozdravem a přáním, aby vám bylo pokud možno co nejdřív dobře,
Gabriela Minařík.