Chci zpět svého 7mesicniho syna
Makumba
Ahoj mám na vás prosbu už nevím kudy kam a jak začít aby mi byl vracet můj jediný syn.Jsem závislá na fen.naplastech a rivoťril mi píše doktorka jako lék.meho syna má v pěstounské péči něco jako moje svagrova i když otec nepodepsal papíry a ja ho sice uvedla stejně je ve výkonu trestu a bude tam ještě skoro 3 roky .poraďte mi kde mám začít vím musím se jít léčit to také chci.nejspis sem natvrdla ale potřebovala bych to rozepsat krok po kroku co mám dělat. Nemám soudně určené návštěvy malého můžu za nim kdykoliv ale přijde mi že pěstounské a její rodina dělají. vše pro to abych za malým chodila min a míň. Moc vás prosím co si oni mohou dovolit ke me a co já k nim poraďte mi??Moc bych chtěla s malým do léčebny Karlov je tam ale dlouhá čekací doba. Vím mám spoustu otázek budu vám moc vděčná za odpověď a rady.predem dekuji Andrea

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Andreo,
díky moc za dotaz.
První krok, který je potřeba udělat jako zájemce o léčbu, je obrátit se na nejbližší Kontaktní centrum. To můžete vyhledat například v Mapě pomoci zde: Mapa pomoci - drogy-info.cz (nebo napište, kde jste, předáme kontakt, kam se můžete obrátit).
Tam Vám předají potřebné informace, mohou se s Vámi spojit se zařízením, do kterého byste ráda k léčbě nastoupila, pomůžou se všemi věcmi, které je potřeba před nástupem zařídit atd.
Nebo pokud jste z Prahy, můžete se obrátit přímo na Denní stacionář SANANIM. Ten jednak koordinuje nástupy do komunity v Karlově a mimoto zde každé úterý a čtvrtek od 10.30 funguje motivační skupina, která je otevřena všem zájemcům o různé formy léčby (kam lze přijít bez objednání).
Denní stacionář SANANIM
Janovského 26, Praha 7
Kontakt pro zájemce o léčbu matek (otců) s dětmi:
frankova@sananim.cz nebo preslova@sananim.cz
tel.: 702 036 237, 220 803 130
Kromě komunity v Karlově funguje také komunita V Podcestném Mlýně organizace Podané ruce:
kontakt pro uchazeče o léčbu: +420 778 761 866, socprace.tk@centrum.cz
(Po - Pá, 9:00 - 15:00)
Další kroky by Vám sdělili přímo pracovníci těchto zařízení, ať Vás tady nezahlcuji informacemi, nebojte se na ně odkázat.
K Vašemu dotazu ohledně kontaktu s Vaším synem. Určitě máte právo udržovat se svým synem pravidelný kontakt. Tím, že byl Váš syn svěřen do pěstounské péče, jste nebyla nijak zbavena svých rodičovských práv. Pokud Vám komunikace s pěstouny nefunguje, zkuste se obrátit na OSPOD (Orgán sociální podpory dětí) a požádat je o podporu.
Pak mne napadá, že pěstouni mají většinou k ruce tzv. doprovázející organizaci, která jim poskytuje podporu, poradenství atd. Některé doprovázející organizace pracují i s biologickými rodiči, v Praze je to například Barevný svět dětí Barevný svět dětí - Práce s biologickou rodinou (barevnysvetdeti.cz) Pokud je pro Vás Praha daleko, zkuste se na ně obrátit třeba telefonicky, věřím, že Vám doporučí vhodnou službu ve Vašem okolí.
Držím palce, ať se Vaše plány brzy vydaří! Pokud bychom Vám mohli ještě nějak pomoci, napište, budeme rádi.
Za Drogovou poradnu přeji klidné dny,
Andula Novotná