Spánkový deficit
noname23
Dobrý den, jsem uživatelka perníku poměrně krátkou dobu. Zhruba fetuju 3 roky, někdy víc někdy míň. Ale poslední dobou i když mám topovej model,co sjíždí, mě sjede na mnohem kratší dobu než dřív, jsem schopná usnout, najíst se, dávka byla stejná, pak sem zkusila o něco víc a i přesto se nedokážu pořádně sjet. Můžete mi prosím poradit z čeho to je? Mohu si po takhle krátký době užívání perníku vybudovat nějakou toleranci vůči této droze?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, noname23,
tolerance na pervitinu roste poměrně rychle, často v závislosti na tom, jak často a jaké dávky užíváte ... vy píšete, že užíváte 3 roky a to není krátká doba. Na pocit sjetosti má vliv spousta proměnných ...  ne jen to, že si tělo a mysl vypěstuje toleranci, ale i další proměnné ... jako třeba vaše vnitřní nastavení a očekávání, okolnosti užití, tj. set a setting, zároveň se efekt snižuje s tím, jak intenzivně užíváte ... při dvoudenní jízdě bez pauzy vás prostě další dávka nesjede tolik, protože tělo už potřebuje vypnout a únava efekt přebije.
Odborně vysvětleno:
Tolerancí se myslí snižování účinků drogy při opakovaným podávání či užívání. Tolerance se zvyšuje nejrychleji, pokud je droga podávána často a ve zvyšujících se dávkách. Je užitečné odlišovat metabolickou toleranci od tolerance na účinky. Metabolická tolerance vzniká jako následek působení enzymů v játrech, které způsobuje zrychlení metabolismu, zatímco se snižuje hladina drogy v krvi. Tolerance na účinky drogy odpovídá snižování účinků existující hladiny drogy v krvi. Soudí se, že tolerance je výsledek schopnosti neuroadaptace, stejně jako se organismus uživatele učí předvídat a přizpůsobovat se účinkům drogy. (zdroj)
A samosebou má na průběh intoxikace vliv krom velikosti dávky a kvalita drogy.
Touha dokrmovat se, zvyčovat dávky a frekvenci užívání, jsou jedním ze znaků závislosti. Máte vy sama pro sebe stanovené nějaké hranice, za které už nepůjdete?
Ať už je to jakkoli ... dávejte na sebe pozor, psychické i fyzické zdraví máte jen jedno.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Gabriela Minařík.