Agresivní partner
Napomocná
Zjistila jsem, že můj přítel užívá metamfetamin (kouří ho a šňupe). Začla jsem si všímat podivného chování - buď vůbec nespal, nejedl nebo naopak prospal několik dní a nocí s návaly hladu, našla jsem u něj plíšek, brčka, malé igelitové pytlíky.
Náš vztah byl krásný, plný porozumění a lásky. Časem začal mít zvláštní nestandartní chování v sexu - přisuzuji pervitinu. Byl velmi aktivní se zvláštními choutkami. Nyní se už bez drogy není ani schopen vzrušit.
Bydleli jsme každý zvlášť, přestal platit nájem, přišel o byt, odebrali mu řidičský průkaz. Vzala jsem ho tedy k sobě, rozhodl se abstinovat. Navštívili jsme K - centrum v Mostě, kde se na prvním sezení s pracovníkem K-centra pohadal. Snažila jsem se mu tedy pomoct já. Dokázal abstinovat 3 týdny, kdy stále spakl, měl výkyvy nálad. Chodil do práce a snažil se fungovat. Jezdily jsme na výlety a žily plnohodnotný život. Za 3 neděle přibral 8 kg, moc mu to začlo slušet a lidé okolo nás byli v úžasu. Jednou jsme se pohádali a opět si po těch 3 nedělích "dal".
Zklamalo mě to. Snažila jsem se ho zvednout ze dna. Stále jsem mu pomáhala. Miluji ho! Vím, že mě také miluje, ale (!) začíná mě stále podezřívat bezdůvodně z nevěry, stále mě osočuje a vymýšlí si příběhy, které neexistují. Začíná být na mě vulgární a agresivní. Několikrát mě už uhodil, škrtil mě, shodil mě na zem. Vždy jsem se s ním po jeho agresivním chování rozešla, ale pokaždé ho po nějaké pauze vzala zpět, nevydržela jsem to. Pokaždé se omlouval a sliboval. Nejdéle jsme bez sebe vydrželi měsíc. Nevím, za co ho miluji. Trápím se, že se od něj nedokážu oprostit. Stále mám potřebu mu pomoct. Je velmi chytrý a je ho velká škoda. Jsem z něho na dně.
Myslím, že s pervitinem nikdy nepřestane.

Odpověděl: Hana Skořepová
Dobrý den,
díky za důvěru se sdílením obtížné situace. Ráda bych Vás ocenila za snahu pomoci partnerovi. Pro každého blízkého je to emočně náročná situace, která i přes veškerou snahu nemusí dopadnout dle představ pomáhajícího. Nebudu Vám doporučovat přemluvit svého partnera k léčbě, protože se mi zdá, že spíše nyní potřebujete podpořit Vy. Zkuste se nyní opečovat a vyhledejte podpůrnou pomoc odborného zařízení. Můžete se obrátit opět na KC v Mostě, zda nabízejí poradenství pro blízké osoby. Případně by Vás mohli nasměrovat na konkrétní službu, která toto poradenství poskytuje. Je dobré s někým probrat své vnitřní prožívání a získat i nějaký náhled. Můžete si utřídit své myšlenky, jak budete jednat dále, získat další informace atd.
Přeji hodně odvahy a sil v dalších krocích. Ve výsledku to bude vždy na Vás jaká rozhodnutí uděláte.
HS