Benzodiazepiny, alkohol
Luna
Ahoj, asi mám problém, Rok v kuse užívam neurol/xanax - proste alprazolam.
Začala som užívať pri hospitalizácii na psychiatrii neurol 0,25. Ten som brala tak max 2- 3 krát týždenne ale pocitovaľa som už aj tam úľavu. Potom nastalo extremne ťažké obdobie, rozchod pri ktorom som mala výčitky lebo ex mi robil samovražedné excesy a ja som s nim úž nechcela byť. A do toho nový priateľ. Vtedy som si zhnáňala od kamošky neurol 0,25 ale dala mi asi len 10 tabliet čo bolo za dva týždne preč. Potom mi kamarát dal xanax 0,5 pár tabliet. Do týždňa boli preč. Napokon som si to zohnala cez ,,dílera´´ alebo ako to povedať. Vtedy som prvý krát brala aj 2mg xanaxu tri dni po sebe. Začala som to kombinovať aj s alkoholom. Momentálne je to tak, že jeden deň napríklad si dám 5 mg xanaxu. Iný deň som schopná zjesť aj 12 mg. Potom napríklad tri dni pracujem tak v práci to neberiem maximálne si dám 3-4 mg na spanie. Veľmi často pri tom pijem alebo užívam flector k tomu alebo tak podobne. Ale úprimne? Mne je takto dobre. Je to jediná vec ktorá mi pomáha na úzkosť. Nzeaberali ani žiadne psychoterapie a to som ich absolvovala niekolko , tiež antidepresiva ktoré som brala ešte v puberte roky - serlift, tritico, coaxil, alventa. Chcem sa spýtať - nie je lepšie byť šťastný na liekoch aj keď závislí čo samozrejme ide aj moc do peňazí? Alebo byť nešťastný úzkostný bez liekov aj ked síce nezávislí?? Ďakujem za odpoveď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Dobrý den,
to je opravdu těžká otázka.
Myslím, že jediný, kdo si na to může odpovědět, jste Vy sama.
Jen bych ráda zmínila, že úzkostné stavy se dají ,,léčit" i jinými formami.
Zmínila jste antidepresiva, psychoterapii, nic nepomáhalo (dle Vašich slov).
Ani antidepresiva, ani psychoterapie nefungují hned, s tím je třeba počítat, je to dlouhodobý proces. Je to delší, ale bezpečnější cesta. Na rozdíl léky ze skupiny benzodiazepinů fungují hned, proto je snadné tomu ,,naletět" (neřešíte příčinu, jen tlumíte následek) - léky toho typu jsou silně návykové se stoupající tolerancí. Jejich vysazování je jedna z nejkomplikovanějších závislostí s velmi obtížným odvykacím fyzickým stavem (včetně epileptických záchvatů).
Doporučila bych Vám vše řádně zvážit. Zdraví máte opravdu jen jedno a s těmito léky nebudete šťastná, i když si to možná, teď můžete myslet....
Za Drogovou poradnu, Markéta Kordová