Droga v pivu
Anik
Dobrý den, na oslavě narozenin mi zřejmě někdo dal drogu do pití. Po vypití třetího desetistupňového piva se u mě náhle projevily známky těžké opilosti. Vůbec nic si nepamatuji, takže pouze z doslechu vím, že jsem několikrát zvracela, nereagovala jsem, zřejmě jsem i omdlela. Dá se říci, že do určitého okamžiku si vzpomínám na vše, pak okno až do té doby než jsem se dopoledne druhého dne probudila s bolestí hlavy, žaludku, třásly se mi ruce, byla jsem zmatená. Následně jsem měla téměř bílou stolici. Nekouřím, neberu žádné drogy a ani nepiji tvrdý alkohol, pouze pivo a víno. Po takovém množství vypitého piva jsem nikdy takhle opilá nebyla. Je možné, že mi skutečně někdo dal do pití nějakou drogu? Případně jakou? Děkuji.

Odpověděl: Jakub Minařík
Drogy v pití se objevují celkem zřídka. Alespoň takovou mám zkušenost. Vyloučit se to samozřejmě nedá. To co popisujete se mi zdá že příměsí by mohla být nějaká látka s tlumivým efektem, protože ta by intoxikaci alkoholem takhle zesílit mohla. Napadají mě spíš běžné léky - jako třeba rohypnol, diazepam, ... Odpovídalo by tomu i to okno a následná zmatenost - protože ta často intoxikaci touto skupinou látek provází. Trochu mě mate ta bílá stolice, protože ta zrovna typická nebývá. Jen tak na okraj - dávka, kterou vám někdo do pití nasypal musela být poměrně slušná, vzhledem k tíži vašeho stavu (pomíjím poněkud exotické možnosti jako je třeba patická opilost). Což - vhledem k riziku možného úmrtí při výše zmíněné kombinaci je docela ošklivý žert. Asi bych vážil, zda bych s takovými lidmi ještě někdy do hospody vyrazil. :-)