Martin
Dobrý den, prosím nezlobte se, že Vás obtěžuji tímhle mailem, ale Vaše odpověď (jakožto od doufám věrohodného zdroje) by mě velice zajímala! Jedná se o konzumaci xtc a její vliv na zdraví. Je mi 21 let a asi v průběhu 2,5 let zpětně jsem požil 31 xtc a vůbec nevím zda-li je to přehnaně moc nebo v normě na rekreačního konzumenta. Zajímalo by mě, jaký vliv na můj život to může mít do budoucna, jestli jsou prokázány nějaké komplikace v budoucnu? Co můžu čekat? Něco jsem o tom četl, leč nerozumím tomu a proto se táži. V současnosti pociťuji jen ty prvotní komplikace, jako jsou deprese na dojezdu, zhoršená nálada několik dnů po, atd. Prostě to, co pocítí každý kdo dá. Prosím neodkazujte mě na nějaké www, protože jsem se snažil pročíst opravdu hodně, ale potřeboval bych to podat trošku srozumitelně. Hlavně mě straší ten počet, 31 mi příjde hrozně moc a mám strach jak se to může projevit v budoucnu. Nemůžu se s nikým srovnat. Máte li prosím nějakou hranici, kdy si říci DOST, musím to vědět. Vím že nejlepší by bylo hned, ale to asi nepůjde tak snadno. V současnosti jsem to omezil na 1E za cca 30-60 dnů. Jak moc poškozuje taková konzumace? Dá se to tolerovat? Momentálně si dávám limit 50 a dost, ale nevím jestli už to není "šílené" číslo a ve stáří skončím s problémy po nemocnicích. Možná to dramatizuji, nevím a proto píši. Taky by mě zajímal vliv na zdraví holky která v 16!!! dala 1/2E a chce pokračovat! Taky řekněme v normě 1/2E za 60dnů. Jak by to bylo u ní zdravotně? Určitě věk hraje svou roli. Mnohokrát Vám děkuji za Vámi věnovaný čas a doufám že mi odpovíte. Přeji hezký zbytek dne. Martin

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, pokud máte o xtc dost načteno, pak Vám patrně nenapíši nic moc nového a Vaši otázku kolik a dost Vám také nezodpovím. Výzkumy o dlouhodobých efektech užívání MDMA jsou teprve v počátcích, mnohé se musí ověřit na větší populaci... navíc každý organismus je jiný. Nicméně tady máte několik dat, které mohou napomoci Vašemu rozhodování. MDMA může způsobit serotonergní neurodegeneraci /jednoduše řečeno toxické poškození neuronů/. Na základě některých studií je možné předpokládat, že několikaměsíční či několikaleté užívání xtx vede k dlouhodobému zhoršení kognitivních funkcí /pozornost, pamět, učení/ i při užívání rekreačních dávek. Teoreticky je možné, že se poškození kognitivních funkcí objeví až po mnoha letech, kdy se k toxickému poškození přidají běžné změny v důsledku stárnutí. Je také možné předpokládat vyšší náchylnost k cévním mozkovým příhodám... Rizika tedy určitá jsou, rozhodnutí je na Vás. To co jste již užil asi nezměníte, budoucnost však ovlivnit můžete.Ačkoli nechcete žádné odkazy na www, přesto bych Vám ještě doporučil www.xtc.cz Hezký den