Drogy a antidepresiva?
...
Dobrý den.. Chtěla bych se zeptat jaký mají na sebe vliv drogy a antdepresiva..Vím že se na ně nesmí pít alkohol.Proč?I po první cigaretě za den se mi motá hlava.Vím že s pervitinem a extází jsou velmi nebezpečné.Proč?Můžete mi prosím napsat co dělají i s ostatními drogami?Prosím detaili.Děkuji...

Odpověděl:
Drogy s antidepresivy mohou v některých případech velmi výrazně interagovat. Vše je velmi závislé od typu antidepresiva a drogy. Jednoznačné ovšem je, že člověk který bere antidepresiva by neměl vůbec o užívání drog uvažovat (kdyby nic jiného tak ve vztahu k jeho základnímu onemocnění, jehož průběh může být velmi výrazně drogou zhoršen). Co se týká fyzických rizik vyplývajících z kombinací, tak kombinace antidepresiv s alkoholem může být velmi toxická pro játra, dále by mohla působit například výrazný útlum. Některá antidepresiva (IMAO) se nesmějí kombinovat s látkami obsahujícími tyramin (červené víno, pivo, plísňové sýry). Antidepresiva ze skupiny inhibitorů monoaminoxidázy (IMAO) se nikdy nesmí kombinovat s extází a jinými amfetaminy, rizikem je serotoninvý syndrom, leckdy končící smrtí. Dále některá antidepresiva jsou velmi toxická pro srdce a kombinace s látkami stimulujícími srdeční činnost (extáze, amfetaminy, kokain) může vést také k vážným komplikacím. Halucinogeny mohou v této kombinaci velmi výrazně negativně ovlivnit psychický stav jedince, a to i na dlohou dobu. Opiáty (morfin, heroin, subutex) v kombinaci s antidepresivy by neměly mít mnoho akutních interakcí, snad jen postižení jater a riziko zhoršení psychického stavu, nicméně útlum dechového centra při předávkování a rozvoj silné závislosti je sám osobě dosti velkým rizikem. Tomáš