Nevim co dělat....
Denisa
Jmenuju se Denisa a bude mi 17,ve 14 jsem poprvý zkusila nákou silnější drogu(extázi),pak když mi bylo skoro 15 zkusila jsem poprvé pervitin! Hrozně se mi ten stav líbil,cejtila sem se úplně skvěle. Umřela mi máma a já sem do toho spadla šnupala jsem nejdřív každej tejden,pak několikrát do tejdne a pak denně. Se svým klukem,potom jsem poznala Petra a začala jsem snim chodit a taky si píchat! Měla jsem k tomu vždycky odpor,ale jak jsem to zkusilazměnila jsem názor. Petr mi drogy nosil zadarmo skoro denně i po tom,když sme se rozešli... Zavřeli ho do vězení a já ted jsem úplně na dně... Nemám jak sehnat pořádně perník a ani peníze... nedokážu přestat,ale chtěla bych připadám si jako blázen... Klepu se,snikym se skoro nebavim-nemám už moc přátel a lidi si o mě musej myslet,že sem divná!Divně koukám,divně stojim,hrozně divně se chovám...Sama nevim co se to se mnou děje! Ted sem tejden nic neměla a nebyla sem shopná vůbec fungovat. Poradte mi prosím co mám dělat...

Odpověděl: Frant. Jirový
Deniso, dělat se toho dá hodně, zvláště k situaci, v níž se teď nacházíte. Píšete, že nemůžete sehnat perník, peníze, váš přítel sedí ve vězení, ztrácíte přátele, nedokážete přestat, ale chtěla byste atd...a já bych se chtěl zeptat, jestli už jste někdy zkoušela se svým braním skoncovat? Je totiž spousta cest, jak z drog ven a nevím, jestli o nich víte. Nemusí jít totiž vždy jen o zamřížovaná ústavní okna. Existují i tzv. komunity s (podle mě) velmi zajímavým programem, existují ambulantní léčby, do nichž člověk jen dochází atd. Pokud byste mi napsala, z jakého města či okresu jste, poradil bych vám, kam přesně zajít. A nevěšte hlavu, jak už jsem napsal, dělat se toho dá dost.