kevin
mužu mít problem s darovaním krve když občas kouřím marihuanu? bude krev použitelná? Měl bych přer odběrem nějakou dobu nekouřit? jakou? jiné drogy jsem nikdy neberal.

Odpověděl:
Dobrý den Kevine, ptáte se, jestli můžete mít problém s darováním krve, když kouříte marihuanu. Záleží na tom, jaký problém máte na mysli. Mám pocit, že když člověk daruje krev, vyplňuje před tím takový dotazník, kde je i dotaz na drogy. S tím byste tedy problém mohl mít. Toxigologické testy se u darované krve sice pravděpodobně nedělají, ale mám dojem, že je na Vaší zodpovědnosti, abyste si rozmyslel, jestli dávat krev nebo experimentovat s drogama. THC by z krve mělo "vymizet" asi za 14 dní až měsíc a nějaké přímé ohrožení příjemce krve by hrozit nemělo, ale opravdu mám dojem, že to je opravdu spíš otázka toho, abyste se zamyslel nad tím, co podepisujete v tom dotazníku a hlavně, co je pro Vás důležitější - jestli si občas zahulit nebo dělat něco užitečnějšího, jako je třeba právě dárcovství :) Tak šťastnou ruku při výběru a rozhodování a mějte se...