Připomínka
Dobrý den. Ve Vaší rubrice halucinogeny-Psilocybin píšete, že maximálního účinku se dosahuje při užití 10-20 kusů plodnic. Nepřipadá mi to moc věrohodná informace. Ano, určitě záleží kterých, ale co jsem četl či co jsem zkusil, tak to opravdu nevypovídá pravdě... Myslím, že v knize Halucinogenní houby světa od Paula Stametse je graf, kde je napsáno, že houba při velmi dobrých podmínkách obsahovala myslím, že 1,3mg (v těch desetinách si nejsem zase tak jistý). O velmi dobrých podmínkách se pravděpodobně u nás mluvit nedá. Alespoň co já mám zkušenosti, tak lysohlávka kopinatá u nás dosahuje velmi nízké kvality(mluvím zde o několika místech ve vých.čechách, určitě se síla lokalitami razantně mění), kdy jsem silnějších zážitků mnohokrát doshál až při přesháhnutí hranice 30ks. Někteří známí mluvili o 90ks... S lysohlávkou modrající mám mnohem větší úspěchy, kdy někdy již po 4 houbách zaznamenávám zřetelnou rozšířenost vědomí. Mé pokusy došly až někam k 60ks lysohlávky modrající, kdy byly zážitky opravdu OHROMUJÍCÍ. Chci tedy tím říci, že 20 ks bych v žádném případě nepokládal jako horní hranici, neboť sami udáváte max. množství 150mg. Timothy Leary ve své knize mluví o intaoxkaci 120 mg psilocybinu a Terrence McKenna, zasložený to psilonaut, píše o 5g lysohávky (mexické???), že zlomí i to nejodolnější ego. takže asi ví proč hranici určuje až tak vysoko. S 20 lysohlávkami, i kdyby jedna obsahovala 2mg, bychom se pořád dobrali 40 mg... a to vzhledem k výše uvedeným dávkám opravdu málo. Dávkování má velmi dobře uvedené v Halucinogenních houbách světa. Je tam o velmi vysoké dávce mluveno až při 80mg(kdy je dle autora doporučena přítomnost šamana).... no, to byla jen připomínka, díky......

Odpověděl: Jakub Minařík
Díky za reakci. Ta dávka, která je napsaná v člžnku je dávka, kterou jsem našel jednak v některých knihách a taky jsem to prodiskutoval s několika "psilonauty". Množství, které je tam napsáno se pohybuje v dolní části rozmezí. To prostě proto, že když někdo narazí na slušnou houbu a rozhodne se pro experiment - tak aby to dopadlo pokud možno dobře. Je to opatrnost. Toxické a smrtelné dávky by se měli vždy uvádět v tom nižším rozmězí, protože reaktivita je individuální. Taky předpokládám, že by se někdo, kdo má výraznější zkušenost s lysohlávkami si dávkování řídí podle svých zkušeností. No - každopádně, opatrnost je i v tomhle pádě na místě, protože pár lidí, kteří měli dojem, že jsou dost zkušení a nemůže se jim nic stát jsem už taky potkal. A nevypadali zrovna spokojeně. P.s. Fakt díky za tu reakci. Halucinogenní houby světa nemám a půjdu si je asi koupit. Ten graf mě docela zajímá. :-)