Nedávno jsem byl na jedný party, kde jsem vzal kouli. Asi po dvou hodinách jsem vzal další půlku a asi za další hodinu jsem se složil. Odvezla mě sanitka. Jenže když jsme přijeli do nemocnice tak už jsem byl úplně v pohodě, doktoři se mnou nic nedělali a já se vrátil zpátky na party a dál jsem kalil. E užívám už přes dva roky(nárazově) a snědl jsem i tři za noc, ale nikdy se mi nic podobnýho nestalo, vždycky to byla paráda. Ted se, ale bojim aby to se mnou zase někde neseklo. Mimochodem ten doktor řikal, že sem prej měl nějakej záchvat, neni teda možný, že mi ten kolaps přivodily ty stroboskopy a jiný efekty?

Odpověděl:
Dobrý den, Vaše obava, aby to s Vámi zase někde neseklo, je poměrně oprávněná. Pokud Vám doktoři říkali, že jste měl nějaký záchvat, šlo pravděpodobně o záchvat epileptický. Nejen samotná extáze, ale právě i třeba pouhý pobyt na party mohou totiž vyvolat epileptický záchvat. Extáze může zvýšit dráždivost nervového systému, podobný efekt může mít například i ten stroboskop. Navíc epilepsie většinou reaguje velmi citlivě na jakékolinv změny vnitřní rovnováhy, třeba i změny v režimu dne, jídle, zátěži, odpočinku a spánku. Z toho tedy vyplývá, že přivodit si další záchvat by nemusel být problém. Nechci Vás ale strašit - na druhou stranu jsou případy, kdy se epileptický záchvat objevil opravdu jen jednou za život. Jeden záchvat ještě neznamená diagnózu epilepsie. Co budete dělat, je samozřejmě na Vás, ale já bych Vám doporučovala moc neriskovat. Tak si to rozmyslete a mějte se fajn...