opět něco k výplachu
Filip
Děkuji Vám velmi za odpověď ohledně lysohlávek. Nejenže jsem se dozvěděl, že je nebezpečné lysohlávky zaměnit za toxické houby, což u sebe se vší skromností pokládám za vyloučené, ale také jsem se dozvěděl, že toxiny jsou nestabilní a je to velká chemie. Což jste mi opravdu opět velmi osvětlili jak riziko toxinů eliminovat. Dále vyplach žaludku, no, je sice pravda, že dívka mohla sníst i jiné houby... ano, tedy standartní postup. Takže také jste mě uvedli trošku do reality-nedůvěra k pacientovi, standartní postup, aniž bychom se dívali co to udělá s jeho psychikou. Nebo to berete, že si to bude alespoň lépe pamatovat co se má a nemá? ;) Dále mě prosím nepodceňujte, vaše články v Aktualitách a a sekci Halucinogeny jsou opravdu pouze a vjen pouze informace v kostce.... no, myslím, že to stačí, neboť stanadartní postupy tímto stejně neupravím, takže.... jen můžu doufat, že mě při mém houbovém tripu nenalezne lékař a nebude postupovat jak je zvykem u požití jedů (přičemž počítám, že lysohlávka(psilocybin-641) je méně toxická než aspirin(199), pro srovnání Vitamín A (9637) nikotin 21. Jedná se zde o ED50:LD50. Doufám, že to alespoň trošku uvede do obrazu lidi, co si myslí, že psilocybin je jed, ono lék může být ve velkém množství jed, nebo to je snad naopak? ;))) Takže bychom možná mohli mluvit, že se z žaludku vyplachoval případný omyl? ;) Nebo "nějaké" toxiny, o kterých bylo řečeno jen že jsou nějaké? Nejsou tyto "nějaké" toxiny téměř v každých houbách, neboť jsou prostě ve všelijaké přírodě? Nikdy jsem neslyšel o nějakém tělesném problému po požití lysohlávek, nýbrž o psychickém mnohokrát. Tedy psychika je zde dle mého v mnohem větším ohrožení a při výplachu žaludku se o ni nejméně dbá.... osatně, myslím, že toho bylo řečno už dost.......

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, máte pravdu v tom, že i lék se ve velkém množství stává jedem a někdy se vyplachují i omyly. Za sebe vůbec nemám potřebu hodnotit zákrok lékařů. Jak mohou vědět co a kolik toho má dotyčná intoxikovaná osoba v žaludku? Jinak jsme rádi za Vaše připomínky ohledně poradny, rubrik a můžete nám poslat náměty čím doplnit, co změnit. Jenom pro vysvětlení, hlavním úkolem odpovědí je eliminovat rizika poškození života a zdraví. Proto je tedy na prvním místě nastíněna možnost záměny za jiné, jedovaté houby. Poté přicházejí na řadu psychická rizika. Co se týká Vašeho dotazu - byl opravdu hodně odborný a odpověď směřovala spíše k našemu hlavnímu cíli - ochrana života, zdraví. To Vám ale bezprostředně nehrozí... anebo ano? Proto se omlouváme pokud jsme Vás zcela neuspokojili. Nejsme prostě mykologové ani chemici :-) Bereme však připomínku v potaz a pokusíme se rubriku doplnit. Bude nám to ale patrně trvat trochu déle... Hezký den