Marihuána
Kendy
Mám trošku strach, protože o prázdninách jsem s kamarády, kteří už nejsou mýmy kamarády, zkusil kouřit "trávu", skoro nic mi to neudělalo a tak jsem si řekl, že je to taková levná cigareta. Pak jsem tu "trávu" kouřil ještě několikrát a bum ho. Najednou jsem byl úplně zkouřený. kouřím od té doby tak 1x týdně. Je to opravdu moc škodlivé? Zase jsem uplně přestal pít pívo. Mám přestat? S poklonkou "Candy"

Odpověděl:
Dobrý den Candy, píšete, že máte strach. Nechápu ale z kontextu Vašeho dotazu z čeho máte ten strach. Z toho, že jste po marihuaně zkouřený? To ale právě má být účinkem marihuany. Nebo máte nějaké špatné stavy, když jste zkouřený? I to se může stát. Ptáte se taky, jestli je to škodlivé. Záleží na tom, co myslíte pojmem "škodlivé". Někteří uživatelé popisují nepříjemné obsedantní (vtíravé) myšlenky. Celá intoxikace pak může vyústit ve stav přetrvávající úzkosti. Při odeznění účinku se dostavuje často zmatenost, únava a otupělost. To by mohlo být zahrnuto pod "škodlivé". Dochází také k porušení kontaktu s realitou. Mění se vnímání času, zostřují se smyslové vjemy, dochází k poruše krátkodobé paměti. To může vést k atypickému chování, a i když probíhají intoxikace většinou klidně, mohou se vyskytnout panické ataky s agresivním chováním. Dlouhodobé užívání cannabinoidů vede k charakteristickým změnám. Uživatelé se vyznačují typickou pomalostí, hloubavým se zabýváním detaily a poruchami krátkodobé paměti. Nekonstantně se při intoxikaci cannabinoidy vyskytují halucinace. I to je zřejmě "škodlivé". Navíc je nepopiratelné, že se jedná o ilegální drogu. A ještě mě napadá, že kouření marihuanových cigaret je škodlivé, protože vdechovaný kouř obsahuje karcinogenní látky. Je hezké, že jste přestal pít pivo, ale moc nechápu, jestli to má nějakou souvislost z kouřením marihuany. Ptáte se, jestli máte přestat. To je na Vás, jestli s tím přestanete nebo ne, ale pokud s tím máte takové starosti a navíc to ve Vás vyvolává strach, možná byste nad tím mohl zauvažovat...