Péče o drogově závislé v EU
Péťa
Velice by mě zajímalo, jak je to s péčí o drogově závislé (K-centra, terapeutické komunity, léčebny, doléčování apd.) v jednotlivých členských státech EU. Nevím, kde to zjistit. Chtěla bych vypracovat jakési srovnání s ČR a také mě zajímá, jak se náš systém péče o uživatele drog změní po vstupu ČR do EU? Moc děkuji.

Odpověděl: Bára Orlíková
Nejlépe bude, když se obrátíte na Národní monitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti (patří pod Radu vlády pro protidrogovou politiku). Více informací o aktivitách střediska a aktuální informace o drogové scéně, výzkumech, systému péče apod. najdete na jejich stránkách www.drogy-info.cz. Národní monitorovací středisko patří do sítě národních monitorovacích středisek v evropských zemích, která patří pod Evropské mmonitorovací středisko pro drogy a drogové závislosti (EMCDDA). EMCDDA vydalo nyní Výroční zprávu o stavu ve věcech drog v zemích EU a Výroční zpráva o stavu ve věcech drog v nově přistupujících a kandidátských zemích EU byly zveřejněny 22. října 2003. Zprávy v elektronické podobě jsou na stránkách EMCDDA www.emcdda.eu.int. Omezený počet výtisků zprávy o kandidátských zemích je k dispozici v Národním monitorovacím středisku v Praze (kontakt na stránkách www.drogy-info.cz). Trochu složité, ale pravděpodobně se doberete objektivních zpráv. Vedoucí NMS je MUDr. V. Mravčík, PR má na starosti ing. E. Škrdlantová a záležitosti ohledně služeb pro drogově závislé má na starosti Mgr. B. Korčišová a Mgr. L. Šťastná. Přeji mnoho úspěchů při získávání dalších informací. Kdyžtak znovu pište. Váš současný dotaz má bohužel příliš široký záběr, než abych vám mohla odpovědět konkrétněji.