Výplach žaludku???
Filip
Dobrý den. Četl jsem ve vašem článku umístěném v "textech z tisku" na adrese /www.sananim.cz/dis... pod titulem Nebezpečné lysohlávky, že byla dívka při snězení lysohlávek odvezena do Olomoucké nemocnice, kde byl dívce vypláchnut žaludek a že nyní je už docela v pořádku.... no, nejsem žádný feťák, přesto halucinogeny užívám již pěkných pár let (v sakrálním užití ;)) ). A podle mých zkušeností soudím, že výplach žaludku v tomto případě je nanejvíš směšný, neužitečný a navíc velmi rizikový co se týče psychiky dotyčné.... to je jedna věc. Navíc jsem se tam dočetl, že houby obsahují i "nějaké" látky, které poškozují játra. Byl bych velmi vděčný, kdyby jste mi k těmto "nějakým" látkám řekli více, nebo mi PROSÍM poradili, jak tyto "nějaké" látky eliminovat-tepelnou úpravou?..... děkuji Vám za vše.....

Odpověděl: Tomáš Harant
Dobrý den, je fajn že Vás článek podnítil k tomu, že Vám není lhostejné co berete a začínáte se zajímat i o vedlejší příznaky. Mimo jiné doporučuji kouknout do aktualit na stránkách této poradny kde najdete další zajímavý článek a do rubriky halucinogeny/psylocibin.. Pro játra je nejvíce riziková záměna s jinými odbobnými houbami, které jsou však mnohem toxičtější. Jinak toxiny v lysohlávce jsou teplotně dosti nestabilní.... Je už to dost velká chemie :-) A co se týká zásahu lékaře, domnívám se že byl zcela legitimní. Jedná se o standardní postup v případě požití jedů a život je pro lékaře větší hodnotou než psychický zážitek. Hezký den