bulimie a pervitin
bára
Má dcera trpí bulímií a depresemi od svých 14let. Léčba byla přerušena, měla jsem obavy z maniodepresivních stavů. Nyní déle než rok bere pervitin. Asi 2 až 3x za týden. Dobrá studentka, všestraně nadaná. Dobře spolu vycházíme,vypadá to jako by ji to sedělo.Nekouří a vcelku nepije. Má to dost pod kontrolou. Mám noční můru,že to zle skončí. Má 19let a nechce se léčit. Pořád se motá v bludném kruhu bulimie - pervitin. Po letech kdy jsme zkoušeli všechno co se dá, to nechávám na ni.Asi by tady měla psát ona,ale paradoxně nehledá řešení. Asi jí vyhovuje, že je ve společnosti a je jí jedno v jaké.Vždycky byla uzavřená a tenhle svět ji zbavil zábran. Až příliš. Zatím je zdravá. Mohli byste mi prosím poradit na koho by se měla obrátit. Slyšela jsem o léčbě adrenalínovým sportem.Ale ona je teď plná strachu tak nevím. Zdravím a děkuji za opověď.

Odpověděl: Ilona Preslová
Z toho, co píšete, mi přijde velmi dobré to, že si s dcerou rozumíte a jste schopné se o věcech bavit, to nebývá tak časté v podobných případech. Jinak roční užívání pervitinu několikrát týdně je samozřejmě již problém, s kterým by bylo třeba něco dělat. U závislostí se setkáváme velice často s tzv. poruchami příjmu potravy, kam bulimie patří-jde pravděpodobně o nějaký podobný princip fungování a reagování na život. Nevím,o jaké přerušené léčbě mluvíte, zda byla dcera psychiatricky léčena či ne, deprese mohou být důsledkem zneužívání drog, ale mohou být také samostaným onemocněním, které potřebuje odbornou pomoc. Bez ochoty Vaší dcery mluvit o svých problémech tuto situaci ale nevyřešíme. Zkuste ji přesvědčit, aby alespoň zkusila si o tom nezávazně promluvit s nějakým odborníkem, ke kterému by měla důvěru a ať se sama pak rozhodně, zda s tím chce něco dělat či ne. Pokud jste z Prahy nebo okolí, mohu Vám např. nabídnout konzultaci pro dceru u nás v Denním stacionáři ( tel.220 80 31 30), případně pro Vás rodičovské konzultace každé úterý od 17 hod. Zdravím a přeji hodně sil, Dr. Ilona Preslová