Návik
Onko
Beru již 2rok Rivotril v menší dávce/0,5mg/jednou denně.Trpím úzkostí.Mámstrach,že již jsem na něm závislý.Zkoušel jsem ho nebrat,ale cítil jsem se hrozně.Vždy jsem se k němu vrátil.Chtěl bych ho přestat brát úplně.Jak to mám udělat.Lékař mi tvrdí,že malá dávka nemůže vést k závislosti.Nevím?Prosím POradte mi.Děkuji O.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den, myslím, že důležité je, jak se cítíte Vy a ne jak si myslí Váš lékař, že se cítíte. Pokud máte pocit, že jste závislý na Rivotrilu, něco na tom asi bude a nikdo by Vám neměl bránit lék vysadit nebo nahradit jiným. Podle lékařského Compendia (kniha informací o jednotlivých lécích) by Rivotril ve formě tablet neměl být užíván déle než 3 měsíce, myslím, že tedy (samozřejmě nejen kvůli tomu) máte úplné právo žádat změnu léku nebo jeho vysazení. V tom by Vám měl Váš lékař pomoci, ať už podpůrnými léky jiného typu, nebo například doporučením na psychoterapii (kromě léků něco se svými úzkostmi děláte?). Pokud se tomu brání, máte také právo lékaře změnit, ale nevidím důvod, proč by Vás měl nutit do užívání léku, který nechcete. Zkuste si s ním tedy znovu promluvit, kdyby to nezabralo, nebo kdyby jste měl jakýkoli jiný problém, napište klidně znovu. Přeji hodně odvahy.