Jak mu můžu pomoct?
mecii
Můj Bratr se za posledního asi půl roku dost změnil! Začal hodně kouřit a jelikož si ještě nevydělává žádné peníze, tak je krade rodičům. Už měl i dvojku z chování což je jediný případ z naší rodiny. Taky hodně lže. Nevím, jak mu můžu pomoct. Mý rodiče si už také neví rady. Co tedy bude nejlepší?

Odpověděl: Bc. Barbora Sládková
Dobrý den, když přemýšlím o tom co vám odepsat napadá mě, že nevím kolik je vašemu bratrovi let(stejně jako vám?), jestli máte nějaké podezření na užívání drog?, co kouří (marihuanu?). Od odpovědí na tyto otázky by se mohla odvíjet přesnější odpověď,ale přesto: podle toho že se za poslední dobu změnil, že doma lže a krade peníze, že se zhoršil jeho prospěch ve škole jde usuzovat na možné známky užívání drog (ale stejně tak by to mohl být gambling nebo např. příslušnost k nějaké partě...).Z toho je patrné, že by se mohlo jednat o velmi nebezpečnou věc. Z vašeho dotazu soudím že vy, i vaši rodiče máte snahu rodinnou situaci vylepšit, že jste již možná i nějaké kroky podnikli. Protože to je nelehká situace, doporučila bych vám obrátit se na nějakého odborníka buď v oblasti rodinného nebo drogového poradenství. Jste-li z Prahy mohu vám nabídnout např. poradenskou linku Kontaktního centra Sananim 283 872 186. Kdyby jste potřebovala kontakt na mimopražské zařízení, tak se ozvěte. Hodně štěstí!