Tráva
pohodář
Zajímal by mě váš názor na možnost použití marihuany při určování některých duševních nemocí. Myslím si(soudím tak z vlastní zkušenosti),že při užívání marihuany se mohou projevit některé rysy duševní nemoci.Nemyslím si že by kouření trávy mohlo tyto nemoci vyvolat.A co třeba využití při hypnóze?Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Monika Krejčová
Dobrý den! Hned na začátek Vám musím říci, že bych marihuanu jako diagnostický prostředek rozhodně nevyužívala. Existují odborné medicínské postupy, na základě kterých lékaři diagnostikují nemoc, o využití marihuany jsem skutečně neslyšela a ani bych využití návykové látky k diagnostice nedoporučovala. Ostatně ani samotné užívání návykové látky nelze doporučit (je to přeci jen nebezpečná hra s ohněm a bylo by lépe se do takových her vůbec nepouštět). V medicíně se dnes cannabinoidy experimentálně užívají jako prostředek proti zvracení při chemoterapii, zkoumají se účinky při Parkinsonově chorobě. Dlouhodobé užívání cannabinoidů vede k charakteristickým změnám. Uživatelé se vyznačují typickou pomalostí, hloubavým se zabýváním detaily a poruchami krátkodobé paměti. Při užití kanabinoidů (ve fázi intoxikace)se mohou objevit i úzkosti a nepříjemné vtíravé myšlenky. Celá intoxikace pak může vyústit ve stav přetrvávající úzkosti. Při odeznění účinku se dostavuje často zmatenost, únava a otupělost. Úzkostné stavy se mohou objevovat častěji (při opakovaném užití) a mohou dát do pohybu duševní onemocnění (což jsou i přetrvávající úzkosti,...). Proto musím znovu zopakovat jen to, že bych užívání jakékoli drogy rozhodně nedoporučila, tím spíše, že to s sebou nese již prokázaná rizika. Ne každý se stane závislým, ne každý propadne duševnímu onemocnění, ale stát se to může, tak proč riskovat? Pokud jde o využití marihuany při hypnóze, tak si nedokáži představit k čemu by se tam dala využít a proč vůbec. Hypnóza je přeci jen postavena na zcela jiném základu a o drogách bych ani v tomto případě neuvažovala. Mějte se Monika K.