Jak působí drogy a kortikoidy
natyf
Dobrý den, mám dotaz. Trpím ekzémem a byly mi předepsané kortikoidové masti. Jsem rekreační uživatelka drog. Jelikož se musím mazat ale zároveň si nechci odepřít sociální život s přáteli v klubu zajímá mě, co by se stalo kdybych se například ráno v den akce namazala a večer si dala drogu. Vím, že alkohol na to pít nemůžu, jelikož bych napuchla. Ale zajímá mě, co by se stalo v réhle situaci. A jestli by bylo vhodnější a jestli bych se vyvarovala napuchnutí, kdybych se namazala den předtím, v den užití drogy bych se nenamazala a namazala se třeba až dva dny po tom. A kdybych měla pít alkohol, jestli by bylo vhodné udělat to stejné a to, že bych se namazala den předtím, v den co bych pila alkohol bych mast nepoužila a použila ji až den/dva poté. Vím, že návykové látky jsou špatné, nejsem závislá, jen mě to baví. A ptám se čistě na tuhle věc. Vím jaké dopady má užívání návykových látek a alkoholu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Natyf, zdravím Vás,
díky za dotaz. Je skvělé, že chcete být k léčbě zodpovědná a chápu i to, že se chcete občas s kamarády bavit. Nicméně léčba kortikoidy je pro lidský organismus velká zátěž, proto bych Vám nedoporučovala užívat alkohol a jiné drogy vůbec. Důležité je také držet se doporučeného dávkování kortikoidů od Vašeho lékaře a nijak s ním neexperimentovat. Kombinace kortikoidů a alkoholu může narušit pozitivní léčbu, zhoršit dosavadní zdravotní ztav a zesílit nežádoucí účinky kortikoidů.
Pokud byste si akci s kamarády a alkoholem či jiným látkami přeci jen neodpustila, doporučuji alespoň látky nekombinovat, nezvyšovat dávky a opravdu užít s co největším časovým odstupem, tedy jak se říká... Všeho s mírou! Udržujte zdravý životní styl, kvalitní a vyváženou stravu, dostatečný pitný režim, pravidelný spánek a odpočinek.
Stačí Vám to takto?
Buďte na sebe opatrná!
S pozdravem,
Nikol Spůrová