Kratom v krevních testech atd
THK
Dobrý den, jsem diagnostikován s generalizovanou úzkostnou poruchou, depresi a hraniční poruchou osobnosti. V následujících týdnech (rozsah 2 týdny - Vánoce) nastupuji na psychoterapeutické oddělení v Bohunicích. Rok a půl jsem kratom užíval denně na zlepšení nálady a efektivitu v práci.
Můj dotaz je jednoduchý: je možné, že mi na oddělení objeví v testech kratom, ať už v krvi, nebo v moči? Teď jej po pauze 2 týdnů užívám 4x týdně v množství až 30g v jedné dávce.
Děkuji Vám za radu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den, THK,
díky za váš dotaz. Kratom se dá detekovat v toxikologické laboratoři pouze speciálním vyšetřením. Zda jej při vstupním vyšetření zahrnou do žádanky, bohužel nevíme. Na Vašem místě bych se kratomu vyhýbala. Ne ani snad kvůli nějaké interakci s Vaší léčbou, ale kratom je svým účinkem velmi podobný opioidům a vyvolává podobné závislostní onemocnění jako např. heroin. Setkáváme se s čím dál více klientů, kteří mají potíže způsobené užíváním kratomu .
Nezapomeňte, že je důležité při vstupním vyšetření užívání kratomu nezamlčovat. Lékař by měl být informován o všech užívaných látkách, především pokud Vám předepisuje nějakou medikaci. Pokud máte potíže s jeho vysazením, můžete to využít jako vhodnou a bezpečnou příležitost během hospitalizace.
Stačí takto? Kdybyste se potřeboval na cokoliv doptat, klidně ještě napište.
S pozdravem,
Nikol Spůrová