XTC
Lilu
Chcela by som Vas opytat aka je miera skodlivosti ked raz za 2 tyzdne beriem extazu v mnozstve 3-4 niekedy 5 tabletiek. Ako velmi sa tym poskodzuje mozog.Diky

Odpověděl: Bára Orlíková
Nakolik je užívání Extáze konkrétně pro vás škodlivé, závisí na mnoha faktorech a těžko to můžu posoudit přes internet, souvisí to s vaším celkovým životním stylem včetně případného užívání dalších drog, na vašem zdravotním stavu a také na tom, co tablety, které užíváte, obsahují (nemusí to být jen MDMA, ale i jiné látky, které jsou v tabletě obsažené, včetně poměrně nebezpečných substancí), s tím, v jakém prostředí je užíváte. Doporučuji se podívat na stránky Farmakologického ústavu www.lf3.cuni.cz/drogy, kde se zabývají výzkumem syntetických drog a je tam přehledový článek o extázi, kde najdete kromě jiného informace o rizicích užívání, na která se ptáte. Dále je tam článek o nebezpečných substancích v tabletách, informace o testování extáze a databáze s fotografiemi a popisem tablet. Stručné informace najdete i na těchot stránkách pod rubrikou Halucinogeny /Extáze. Jinak myslím, že váš způsob užívání je ten méně vhodný. Při užití více tablet se účinek nijak zvlášť neliší od účinku, který způsobí jedna tableta a organismus tím velmi zatěžujete. O tom, proč to tak je a jak vlastně extáze v mozku působí se dočtete na http://www.extc.cz/lanky/eslides/slide00.htm. Užívání více tablet během jedné akce je také jednou ze známek závislosti na extázi... O tom, jak je se závislostí na extázi se můžete dočíst na www.drogmem.cz po rubrikou Memy.