Pervitin
Hanca
Dobrý den chtěla jsem se optat kamarádka užívá pervitin a má dítě . Vím neměla by ale.kdyz půjde k lékaři k psychiatrovi či psychologovi jelikož by se chtěla svěřit.dite je v pořádku nic mu nechybí může lékař na ni zavolat hospod ? Děkuji

Odpověděl: Anna Novotná
Dobrý den, Hanco,
děkujeme za dotaz. Lékaři a pracovníci ve zdravotnictví jsou ze zákona vázáni mlčenlivostí, stejně tak pracovníci v sociálních službách (což jsou například někteří pracovníci v adiktologických službách).
Výjimkou je tzv. oznamovací povinnost, která plyne všem a vztahuje se na situace, kdy by se pracovník hodnověrným způsobem dozvěděl, že došlo nebo se plánuje spáchání trestného činu na dítěti (zneužívání, týrání atd.). Pak by takovou situaci byl povinen oznámit OSPOD, tedy Orgánu sociálně právní ochrany dítěte či Policii.
Samotné zneužívání návykových látek do ohlašovací povinnosti nespadá, jsou rodiče, kteří návykové látky užívájí a jsou schopni poměrně dlouhou dobu fungovat bez větších potíží. Je ale pravdou, že po delší či kratší době vyhledávají odbornou pomoc, jelikož péče o dítě a užívání drog spolu úplně dobře neladí.
Pokud je Vaše kamarádka z Prahy a nemá ještě vybraného odborníka, kterému by se svěřila, mohla bych jí doporučit paní doktorku Ilonu Preslovou z Centra komplexní péče SANANIM. Paní doktorka již řadu let nabízí pomoc rodičům, kteří mají zkušenost s drogami a chtějí svojí situaci řešit nebo se právě jen svěřit někomu, kdo je bez odsuzování vyslechne. Klidně se může na paní Preslovou obrátit i jen mailem či telefonicky, pokud je pro ni Praha daleko.
Centrum komplexní péče o dítě a rodinu, SANANIM
roh ulic Šternberkova a Janovského, Praha 7
pevná linka: +420 220 80 31 30
mobil: +420 702 036 237
email: pece.dite@sananim.cz
http://www.sananim.cz/o-nas-1/centrum-komplexni-pece-o-dite-a-rodinu-ckp.html
Držím palce, ať Vaše kamarádka najde místo, kde bude moci o svých trablech mluvit!
Za Drogovou poradnu zdraví
Andula Novotná